2010. július 27., kedd

Túró torta


Az Unokatestvéreméknél kóstoltam először ezt a tortát és egyből a kedvencem lett. Én is és a család is nagyon szereti. Nagyon vékony tésztája van és a töltelék is pont jó úgy ahogyan van! Szerintem ez a legfinomabb sült túró torta. Ami a "baj" vele, hogy melegen szerintem nem az igazi. De ha kihűl, akkor már nem sok ideje van a tortának.

Hozzávalók:

A tésztához:
15 dkg liszt
10 dkg margarin
5 dkg porcukor
1/2 tk sütőpor

A töltelékhez:
50 dkg túró
90 g vaníliás puding por - nem főzős (én a 80 grammos pudingporhoz teszek még 10 g étkezési keményítőt)
20 dkg porcukor
1 nagy doboz tejföl (375 g)
2 tojás
1,5 cs vaníliás cukor
500 ml tej

A tésztához összekeverjük a puha margarint a liszttel, sütőporral és a porcukorral (nem szabad sokáig gyúrni, mert aztán nagyon törik a tészta) és hűtőbe (mélyhűtőbe) tesszük 10 percre. Egy kapcsos tortaformát (26 cm) vajjal (vagy margarinnal) kikenünk és lisztezzük, erre nyújtjuk a tésztát vagy az ujjainkkal belenyomkodjuk úgy, hogy kb 1 cm-es pereme legyen a tésztának. Villával megszurkáljuk a tésztát és előmelegített sütőben aranyszínűre sütjük.
A töltelékhez a hozzávalókat összeöntjük egy tálban és az egyszerűség kedvéért botmixerrel összedolgozzuk, majd a tésztára öntjük a masszát. (Itt megjegyezném, hogy senki ne ijedjen meg, mert ez egy nagyon híg massza lesz, de meg fog sülni)
Visszatesszük a sütőbe és 200 fokon legalább 1 órán át sütjük. Ha nagyon sülne a teteje, akkor alufóliával takarjuk le. Várjuk meg, amíg teljesen kihűl (hűtőbe is tehetjük. Mi úgy szeretjük a legjobban) és úgy kínáljuk.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, megsütöttem, oltári finom. A tölteléket megspékeltem mazsolával, ill. reszelt citromhéjjal..
Mindenkinek nagyon ízlett. Köszike!!
Solymosi Szilvi

Eszter írta...

Szia Szilvi!
Örülök, hogy ízlett Nektek is! ;-)
Üdv: Eszter

Névtelen írta...

Szia!
hasonlóan készítem én is, kivéve, hogy még teszek bele 200 mascarponét. Attól krémesebb lesz.
Üdv.
Kinga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails