2011. szeptember 2., péntek

Pasztell színű emeletes torta tejszínes-vaníliás krémmel


60. születésnapra készítettem ezt a tortát egy hölgynek. Pasztell színt találtunk ki hozzá, amihez ezeket a színeket álmodtam meg. A rózsákat úgy találtam ki hozzá, hogy egy kis kontraszt legyen. Figyeltem és igyekeztem minimálisan díszíteni, semmiképpen nem szerettem volna, hogy túldíszített legyen. A végén féltem is, nehogy nagyon kevés legyen, ezért egy kis ezüst lüszterrel dobtam fel a rózsákat és a kis golyócskákat meg a masnit a tetején. Került a torta oldalára egy sor minta is a legvégén.
24 szeletesre terveztem, de az emeletek miatt nagyobbra sütöttem egy kicsivel.
Belül vaníliás piskótát töltöttem meg tejszínes-vaníliás krémmel.
Először más elképzelés volt a krém ízét illetően, ezért nézelődtem receptek után, végül Mummynál találtam egy oroszkrém receptet, amit átdolgoztam erre a vaníliás krémre.



Hozzávalók a krémhez: (2 adagot készítettem)

1csomag vaníliás pudingpor
3,5dl tej
4 evőkanál cukor+ a tejszínhabhoz ízlés szerint
1 rúd vanília
2dl tejszín
1csomag zselatin fix

A pudingot a csomagoláson lévő utasítás szerint megfőzzük a 3,5 tejjel és a cukorral. Én a tejbe teszem a vanília kikapargatott magjait és magát a rudat is. Amikor felforrt a tej, akkor kiveszem a vanília rudat belőle és elkészítem a pudingot, amit kihűtök.
A tejszínt felverem a zselatin fix-el és a cukorral, majd a kihűlt, de még meg nem dermedt pudinggal összekeverem.
Szeretem az ilyen krémeket egy kicsit a hűtőben pihentetni, mert ha szilárdulnak valamennyire, akkor nem folyik ki a tortából a töltéskor, én jobban szeretek így dolgozni vele. Ha már érzem, hogy szilárdult a krém, akkor átkeverem és megtöltöm vele a tortát, amit szintén hagyok a hűtőben, hogy a piskótával is "összebarátkozzon".


25 megjegyzés:

Okki írta...

Nagyon tetszik a tortád!
Egyszerű, de mégis nagyszerű :)

giovanna írta...

lovely! very delicate

Katucikonyha, írta...

Gyönyörű és elegáns, a rózsák pedig tényleg nagyon kellettek rá kontrasztnak.

Eszter írta...

Köszönöm szépen!

Bianka írta...

Nagyon tetszik, egyszerűségében gyönyörű

Gabi, a tortatanonc írta...

Csinos lett a torta - tetszik, hogy bevállaltad a pasztell mellé a narancssárgát is. :)

Gomba írta...

Szép lett! :))

M@rti írta...

Nagyon tetszik. Ez a kedvenc árnyalatom, és nagyon jól feldobja a narancsos szín!

Noémi írta...

Gyönyörű! Nekem a tortáid közül ez a torta benne van az első háromban. Valahogy úgy vagyok vele, hogy ha elegáns torta akkor kerek legyen, ha meg még emeletes is....:-) Jól sikerültek a rózsák is, és a lüszter gyönyörűen csillog rajta!

Dia és a konyha írta...

Nagyon szép! Az oldalán a mintát tűvel csináltad?

Nudleee írta...

Szép lett! Tényleg nem túldíszített! És nem is aluldíszített! :) Pont így jó! :)

Mammy írta...

Nagyon elegáns lett! Tetszik, testszik!!! :)

tejszínhab írta...

nagyon csinos :)

Pixie Pie írta...

Gyönyörűek lettek! Nagyon szép a színösszeállítás.

Pixie Pie írta...

Bocsánat... többesszám nélkül... :) Gyönyörű lett! jav.szerz. :D

trollanyu írta...

Gyönyörű lett:) Tökéletes, bárcsak én is tudnék ilyet készíteni.

Zsuzsanna írta...

Ó, hát csak ránéztem a képre és azt gondoltam magamban: ilyen tortát szeretnék egyszer én is, ez illene a koromhoz legjobban... Akkor látom, hogy az ünnepelt, akinek a torta készült, annyi idős, mint én voltam nemrég. Szóval nagyon el van találva.

Adryenn írta...

Nagyon szép lett,tényleg ennyi díszítés is elég rá:-)
A tejszínes zselatinos krémmel én is mindig így vagyok;-)

flozsuk írta...

Nagyon szep es elegans torta, gyonyoruek a szinei, a diszites is epp eleg...

Eszter írta...

Köszönöm szépen mindenkinek a sok hozzászólást! Örülök, hogy Nektek is tetszik a torta! :-)

Dia! Van egy mintázóm, azzal készült az oldalára a dísz.

Unknown írta...

Milyen krémet tudnál ajánlani ami nem esik øssze a tortán ha holnap díszítés és másnapra kell elsatortával van szó køszønøm szépen

Unknown írta...

Milyen krémet tudnál ajánlani ami nem esik øssze a tortán ha holnap díszítés és másnapra kell elsatortával van szó køszønøm szépen

Unknown írta...

Milyen krémet tudnál ajánlani ami nem esik øssze a tortán ha holnap díszítés és másnapra kell elsatortával van szó køszønøm szépen

Unknown írta...

Milyen krémet tudnál ajánlani ami nem esik øssze a tortán ha holnap díszítés és másnapra kell elsa tortarol van szó køszønøm szépen

Unknown írta...

Milyen krémet tudnál ajánlani ami nem esik øssze a tortán ha holnap díszítés és másnapra kell elsa tortarol van szó køszønøm szépen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails