2012. február 21., kedd

Pilóta keksz torta kávés mascarpone és trüffel krémmel




Egy kedves ismerősöm kért meg, hogy készítsek tortát az édesapja születésnapjára. Már a legelején felmerült az ötlet, hogy pilóta kekszes torta legyen, mert nagy rajongója régóta. Nagyon megtetszett és szinte már láttam is magam előtt a tortát. Aztán ahogyan az lenni szokott még az utolsó pillanatokban is jöttek ötletek, változtatások. Még az torta összeállítása előtt leugrottam a kisboltba, hogy vegyek egy csomag pilóta kekszet és vicces is volt, mert kérdezték a boltban, hogy miért nem sütök inkább valamit, miért kekszet veszek? :-) Azért, mert pilóta kekszes tortát készítek éppen, ahhoz kell mint prototípus-válaszoltam. :-) Tetszett, amikor megláttam a csomagolásán a két kekszet szinte egymáson...egyből végigfutott az agyamon, hogy készítek még egy kekszet. Majd a hab a tortán (csak hogy stílszerű legyek) az volt, amikor Férj mondta, hogy legyen olyan az egyik, mintha beleharaptak volna. Jóóóóóóó, nagyon jó! :-) Így lett külön ízű krém, mert azt már elkészítettem hozzá, így extraként lett a másik más ízesítéssel. Talán nem bánták... :-) Az egész keksz tortába eredetileg (nagyon-nagyon finom) kávés mascarpone krémet készítettem, a másikba pedig trüffel krém került.
A fotókat most kivételesen nem én készítettem hozzá, nem is volt még ilyen, hogy én ne készítsek fotót a tortáról, ez most elmaradt. Pedig szerettem volna olyan fotót is, ahol egy eredeti méretű kekszet is a torta mellé teszek, hogy érződjön a fotón a méretbeli különbség. Talán az utolsó fotón lehet látni.
Nagyon szerettem készíteni ezt a tortát, az egyik aktuális kedvencem. :-)



23 megjegyzés:

marisz57 írta...

Képzeld, először kerestem a tortát, mert csak a pilóta kekszet láttam! Aztán rájöttem, hogy az a torta!
Nagyon jó, nagyon élethű!
Biztos nagyon finom volt4

Cilee írta...

Eszter! Ez csúcs szuper! Imádom a pilótakekszet és ahogy néztem a tortádat szinte éreztem a számban az ízért :-) Elképesztően ügyes vagy!!! :-)
Ildikó

Bogesz írta...

Ez szuper lett! Nem tudom szó nélkül hagyni!

Erika írta...

Hát ez tényleg nagyon jó,én sem érzékeltem ennek a méretét,az utolsó kép adta meg a torta eredeti nagyságát, miket tudsz...!:)

Eszter írta...

Köszönöm szépen! :-)

Tényleg kár, hogy lemaradt az eredeti méretű keksz a fotóról, de én is bíztam az utolsó fotóban, hogy az majd talán érzékeltetei, hogy ott van mellette a pohár is.

Pixie Pie írta...

Jajj de jóóóóó! Ez nagyon tuti lett!!! :) Végre egy igazi hungarikum. :)))

Audrey írta...

Hát ez szuper! Nagyon élethű lett, először nem is értettem az egészet. :)Nagyon egyedi, nem csodálom, hogy a kedvenced lett.

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon ötletes és nagyon tetszik.
Amikor a képet néztem azt hittem valóban a kekszet sikerült reprodukálni:-))

Névtelen írta...

Ez abszolút kedvenc lesz! (de csak a lovas tortám után :)) Annyira élethű lett, hogy először azt hittem pilótakekszet gyártottál. :D

Dina írta...

Hehe, előző posztnál kifejtettem, hogy profi másoló vagy, le a kalappal! :)

Galagonya írta...

Nagyon jó ötlet, jó kivitelezés. Egyszerűen szuper!

Mary írta...

Nagyon ügyes ötletes lett! :)

tejszínhab írta...

Eszméletlen! :)

Eszter írta...

Köszi mindenkinek! Örülök, hogy Nektek is tetszik! :-)

M@rti írta...

Wooow! Nagyon élethű!!! Ügyi!

giovanna írta...

absolutely perfeeeect!!!!! amazing!

Unknown írta...

Az állam leesett szó szerint! Először meg voltam győződve hogy a kekszet látom, na de hol a torta? És a végén a szeletes kép, eszméletlen! A kekszek, piskóták, vagy valamilyen kekszes jellegű tészta nagyban?

Eszter írta...

Köszi Márti, giovanna! ;-)

Vikvi! REndes torta belülről. 3 réteg piskóta között 2 réteg krém.

Nelli írta...

Én is úgy jártam, mint a többiek Eszter!Nagyon ügyes vagy!A kávés mascarpones krémet hogyan készítetted?Gyönyörűek, ötletesek!

Névtelen írta...

Szia Eszter! Gyönyörűek a tortáid, a pilóta a kedvencem. Én most kezdek fondantozni. Mit teszel annak érdekében, hogy ne "izzadjon" a tortád, ill., a krémek ne áztassák el a fondantot? Hűtőben szoktad tárolni a tortákat? Én is kérem a kávés mascarpone krémet. Köszi, Zsuzsa

Eszter írta...

Kedves Zsuzsa!
Izzadni a torta melegebb időben szokott, a hőmérséklet különbség hatására (igen, hűtőben tartom őket). Mint amikor a hideg italt is kiveszed a hűtőből a melegebb levegőre, de téli időszakban nem tapasztaltam (a páratartalom is igen nagy szerepet játszik).
Azért, hogy ne ázzon el a bevonó, nem szabad pudingos, tejszínes krémet a burkolás alá kenni. Én ezért is használom a vajkrémet és nekem az vált be, amivel szépen tudom burkolni is a tortát.
De sokan használják a tortába töltött krémet is (ha nem a fent említett krémet töltesz a tortába), de nekem ez kevésbé vált be.
Jó tortázást kívánok Neked! ;-)

Unknown írta...

A receptet elkérhetem? Nagy szuper jól néz ki, ügyes vagy :-) a sógornőm szeretne szülinapjára pilótakeksz tortát! :-)

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki, :-) egy pontos receptet lehetne kérni köszi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails