2010. július 22., csütörtök

Joghurtos szelet bogyós gyümölcsökkel


A recept alap ötletét a Fanny konyhában találtam, de változtattam rajta egy pár dolgot (már a változtatott verziót teszem közzé). Nagyon izgalmas lesz a sok-sok finom gyümölcstől a tetején és nagyon könnyű édesség, nem túl édes és nem tömény. Igazi nyári finomság.

Hozzávalók:

A tésztához:
12 dkg margarin
15 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
3 tojás
14 dkg liszt
5 dkg étkezési keménytíő
1/2 tk sütőpor

A tetejére:
70-80 dkg vegyes bogyós gyümölcs (málna, ribizli, áfonya, szeder)
9 lap zselatin (nekem nem volt itthon csak 6 lap és + 2kanál étkezési zselatint tettem bele pluszban)
7 dl natúr joghurt
8 dkg porcukor
2 dl tejszín
2 tasak piros tortabevonó zselé

A margarint habosra keverjük a cukorral, a vaníliás cukorral, majd egymás után beledolgozzuk a tojásokat és habosra keverjük. A lisztet elkeverjük a keményítővel és a sütőporral majd a tojásos masszához adjuk. A tésztát egy sütőpapírral kibélelt tepsibe (25x35 cm) símítjuk, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt megsütjük.
A zselatint a csomagon lévő utasítás szerint elkészítjük. A joghurtot símára keverjük a cukorral, majd a zselatint is hozzákeverjük. Amikor elkezd kocsonyásodni (én mélyhűtőbe tettem és kb 20 percet vártam), kemény habbá verjük a tejszínt és a joghurtkrémbe forgatjuk.
A kihűlt tésztalap köré alufóliából egy kb 5 cm magas peremet készítünk (én visszatettem a tepsibe, amibe sült) és ráterítjük a joghurtos krémet. Hűtőbe tesszük (20 percre) amíg egy kicsit kocsonyásodik a joghurtkrém, majd rászórjuk az előzőleg megmosott, lecsepegtetett gyümölcsöket. Amikor teljesen megszilárdult a krém, akkor elkészítjük a tortabevonó zselét és ráöntjük a tetejére. Hidegen tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails