2011. június 10., péntek

Sokmagvas kisperec


A bölcsis ballagásra (igen, már ilyen is van...) sütöttem ezeket a kis pereceket. Szerettem volna mindenképpen pereces formára (Bogónak ez volt a jele) sütni őket, na meg már egy ideje szemeztem a pereces kiszúróval.
Én nem készítettem róla fotót, de találtam egy egész jó képet a babaszoba.hu-n tette fel valaki, íme a kiszúró:


Nagyon finom, ropogós, de nem száraz a tésztája. Arról, hogy másnap milyen a perec nem nagyon tudok referálni, mert 2 darab maradt csak másnapra és annak sem volt sok ideje hátra. Az a kettő viszont olyan finom volt, mint előző napi társai.


Hozzávalók:
40-45 dkg liszt

5 dkg lenmag
5 dkg szezámmag
5 dkg napraforgó mag (sótlan)
25 dkg margarin
2 dl kefir (én csak egy kis dobozosat használtam fel)
1csomag sütőpor
1 csapott evőkanál só

A hozzávalókból egy lágy tésztát gyúrunk, majd lehetőleg egy éjszakára a hűtőbe tesszük pihentetni.
Másnap egy kicsit átgyúrjuk a tésztát, majd lisztezett deszkán kb 3-5 mm vastagra kinyújtjuk és kiszaggatjuk a formákat. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk a kis pereceket, majd előmelegített sütőben szép pirosra sütjük őket.

6 megjegyzés:

Gabi, a tortatanonc írta...

Imádom ezeket a kispereceket! :)

Névtelen írta...

Nagyon guszta! Nekünk is van ilyen kiszúrónk. Én is szeretem a kispereceket.

egycsipet írta...

Cukik! :))
Ki kell próbálnom, van nekem is pereckiszúróm, a lányoknak biztosan tetszik majd. Köszi a receptet! :))

Kiskukta írta...

Megcsináltam, nagyon fincsi, köszi!

Eszter írta...

Próbáljátok ki, tényleg nagyin fini!

Kiskukta! Örülök, hogy nektek is ízlett! ;-) Köszi, hogy megírtad!

flozsuk írta...

Nagyon jol nez ki ez a kis perec... ki kell en is probaljam, ezer eve van ilyen kis perec vagom, de meg sose sutottem perecet... meghoztad hozza a kedvem :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails