2011. június 8., szerda

Vaddisznó torta


Tudtam, hogy nem lesz egyszerű a dolgom, amikor elhangzott: "az nagyon jó lenne, ha vaddisznó formájú lenne a torta". Persze nagyon örültem a kihívásnak, csak bennem volt végig a félsz, hogy nehogy egy másik állatra hasonlítson majd a végeredmény, főleg az Ünnepelt szemében, aki igencsak ért hozzá (na és a társaság többi tagja is) ellentétbe velem, aki csak nagyon messziről látott élőben vaddisznót még igen régen (így ezt az emlékképet használni sem tudtam). Maradt a fénykép, az internet, a könyvek... Na azért "vaddisznóanatómiaórára" majd beíratkozom (egyszer, valamikor ha még jut rá időm). Természetesen reggel mégsem láttam teljesen tökéletesnek az orra formáját, így a reggeli bölcsibe-munkahelyre rohanásos indulás előtt gyorsan csoki glazúrt kevertem, így retusáltam az orrésznél-amiről fotót sajnos elfelejtettem készíteni-egy kicsit magasítottam rajta.
Kérés volt, hogy kívül ne legyen marcipános, így egy csokiglazúrra esett a választásom Csengétől (némi változtatással). Tetszett, mert a "szőr hatást" szerintem szuper jól el lehetett érni vele.
Belül fekete erdő kérm volt, mint EBBEN a tortábanegycsipet nagyszerű receptje alapján.
Piskótának faragható piskóta receptet választottam, mert volt is mit faragni. Köszönet érte Mummy-nak!
Sajnos a fotók is a reggeli (még a retusálás előtt) rohanásban készültek, így sajnos nem lettek igazán jók.



Faragható piskóta: (most kakaós változatban)
6 nagy tojás

6 ek. tej
30 dkg liszt (én ebből 250 g lisztet és 50 g kakaóport használtam)
30 dkg cukor
30 dkg puha vaj (én kb 15-20 dkg-ot tettem bele, elég volt annyi is) 

1csomag vaníliás cukor

1 csomag sütőpor
egy csipet só

A tojásokat, a tejet és a vaníliás cukrot egy tálban összekeverem a mixerrel, majd egy másik tálban összekeverem a lisztet a cukorral, a sütőporral és a sóval.
Hozzáadom a vajat (először kevesebbet, majd inkább adjunk még hozzá, érezzük a tészta állagán, hogy mennyi kell bele), amivel először alacsony fokozaton összekeverem. Hozzáöntöm a tojásos keverék felét és azzal is összekeverem, majd magas fokozatra kapcsolva 1-2 perc alatt alaposan összemixelem.
A sütőpapírral kibélelt formába öntött piskótát 180 fokra előmelegített sütőbe teszem és 50-60 perc alatt megsütöm (ha nagyon sülne a teteje, akkor alufóliával lekarva, alacsonyabb hőfokon süssük)

Csokiglazúr:
12 dkg vaj
40-45 dkg porcukor
10-11 dkg holland kakaópor
1-1 dl tej


A puha vajat a porcukorral robotgéppel alaposan összekeverjük, majd hozzáadjuk a kakaóport is, ezzel is alaposan kikeverjük. Fokozatosan adagoljuk hozzá a tejet, amíg könnyen kentehő krémet kapunk (de nem folyósat).
Érdemes vele viszonylag gyorsan dolgozni, mert kicsit szilárdul közben és a felhasználásig (vagy közben) folpack-kal takarjuk le.

12 megjegyzés:

Emma írta...

Hát ez nagyon jóóó! :D

Rozsika írta...

Nagyon jó lett,szerintem fondantbol nem lett volna ilyen élethű.

Kricky írta...

Ez a torta nagyon jópofa! tetszik! sokkal jobb megoldást választottál, gratulálok!

Noémi írta...

Én élőben is láttam, és tényleg nagyon élethű! A fülét, hogy csináltad, hogy nem lapult le, és ilyen szépen tartja magát függőlegesen? Fondantból?
Gratulálok hozzá, de azért én már Jucus tortájára vagyok nagyon kíváncsi! :-) Puszi!

Eszter írta...

Emma! Köszi, örülök, hogy tetszik!

Rozsika! Utólag én sem bánom, hogy nem bevonatos lett a torta, így volt jó szerintem is.

Kricky! Köszönöm szépen! ;-)

Noémi! Örülök, hogy tudsz végre írni! :-) A fülét a lefaragott piskóta darabkákból készítettem (ez sokkal jobban tart, mint a rendes piskóta) Fogpiszkálóval rögzítettem és bekentem azt is a krémmel.
Jucuséra már csak egy pár napot kell várni! ;-)

Bianka írta...

Nagyon szépséges

Névtelen írta...

Nagyon szép lett a torta!
Gratulálok!

Ditta tortái írta...

Nagyon vad(disznó) lett!:-))Nagyon tetszik!

Adryenn írta...

Nagyon klassz lett!
Gratulálok:-)

Zsiri írta...

Nagyon jópofa lett, én tuti nem tudtam volna ilyen jó kis vadmalackát kreálni :) Nagyon jól néz ki!

M@rti írta...

Félelmetesen jó!

Eszter írta...

Köszi lányok, örülök, hogy nektek is tetszik! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails