2011. június 27., hétfő

Fekete fehér szivárvány torta az 1. blogszülinapra és a játék nyertese



Eljött ez a nap is, amikor 1. születésnapját ünnepli a blogom. Bevallom, hogy nekem ez is igazi ünnepnek számít, mert nagyon szeretem ezt a receptelősdit "játszani". Nem is gondoltam még 1 évvel ezelőtt, hogy majd ennyire utamat lelem, hogy megtalálom azt a hobbit-vagy minek is nevezzem, mert ez már azt hiszem azon is túl van- amit nagyon-nagyon szeretek csinálni. Főzésből indult, majd a süteményken át a tortáknál kötöttem ki azt hiszem. :-) Na, ez nem azt jelenti, hogy csak és kizárólag tortákat készítek, mert a héten is fogok hozni recepteket, nem csak tortákat.
A mai napig 131 rendszeres olvasóval, 47333 oldalmegtekintéssel, 196 bejegyzéssel-recepttel (és ezek nekem nem is csak számok, hanem elismerés), ismeretlen ismerősökkel, blogerekkel lettem gazdagabb akik közül vannak, akiket személyesen is megismerhettem már és remélem lesznek is még többen. Egyszóval szuper dolog ez a blogdolog, tényleg és köszönök ismét mindenkinek mindent! :-)




A blogszülinap alkalmából készítettem egy tortát magunknak. Olyat, amilyet már régóta szerettem volna. Kívülről azért lett fekete-fehér, mert szeretem, na meg szért, mert belül csupa szín a torta. Ez is már régi vágyam volt, hogy kipróbáljam. (a tányér, amin helyet kapott a torta egy nagyon kedves ajándék, amit Marokkóból kaptunk. Egyedi, kézzel készített, csiszolt tányér, amiben foszíliák vannak. Mesésen gyönyörűélőben) 
A nagyszerű piskóta receptemet használtam és ételszínezékkel színeztem meg kisebb adagokban a tésztát, majd sütőpapírra rajzoltam megfelelő méretű köröket, melyre kentem a piskóta tésztát. Ezt megsütöttem és még melegében lehúztam róluk a sütőpapírt. Amikor kihűltek, akkor kiszabtam őket (levágtam a széleket) és vaníliás-fehér csokoládés krémmel kentem meg a rétegeket, amiket még ribizlivel szórtam meg. Majd jött a burkolás, végül a díszítés. Minderre (a sütést leszámítva) egy Bogó ebéd utáni alvásnyi időm volt, így valóban nem lett tökéletes a torta, de nem is igazán ez volt most a lényeg. Szerettem volna újat kipróbálni na meg egy kicsit megünnepelni a szülinapot. Minderre a tegnapi nap kerítettünk sort, így Bogó is segédkezett nekem a piskóta sütésében:


Imád keverni-kavarni, néha kevesebb sikerrel. :-) De a lelkesedés így sem hagy alább! Sosem lehet elég korán kezdeni.
A torta díszítésében is segített, mert felébredt, még mielőtt elkészültem volna. így a gyöngyöket Ő segített a tortára tenni, na meg a pocakba is betermelt egy adagot. :-)
Természetesen Ő fújta el a gyártyát is:




Nem utolsó sorban megtörtént a sorsolás is, kis egyszemélyes sorsolómmal, aki a tegnapi nap folyamán kihúzta a szerencsés nevét:


FLÓRA! Gratulálok és kérlek írj nekem a receptelo@gmail.com-ra, hogy megbeszéljük a részleteket! ;-)

15 megjegyzés:

Flower írta...

Nagyon tetszik ez a tortád is, és még egyszer boldog szülinapot, és még sok ilyen remek dolgot kívánok Neked! :)

Kati írta...

Boldog Blogszülinapot kívánok én is mégegyszer, Flórának pedig gratulálok.

Gabi, a tortatanonc írta...

Hű, milyen szép lett a torta! Nekem is igazán bejön a fehér-fekete páros!
Belül is nagyon különleges, tényleg a szivárvány összes színével!
Gratulálok a blog-születésnapodhoz! Kívánom, hogy sok örömöt adjon a blogolás és a tortázás és a receptelés! Hát, nem is tudom, mit írjak, hogy ne legyen csöpögős - nagyon örülök, hogy megismertelek és szívesen olvasom a blogodat és mindig örülök, amikor eszmecserézünk - már várom a következőt!

Katucikonyha, írta...

Hűű, nagyon szép lett, és milyen jó, hogy belül ilyen színes, nagyon jópofa a fehér krémmel. A külső borítás is nagyon tetszik, dehát mi mást is írhatnék... :-)

Erika írta...

Iszonyúan tetszetős és belül meg csodálatos azzal a sok színnel, gratula!:))

Eszter írta...

Köszönöm szépen lányok! Öröm írni Nektek! :-)

Gabi! Én sem akarok csöpögni... én is nagyon örülök Neked! ;-)

egycsipet írta...

Tyű, de nagyon jól néz ki!!

Boldog blogszülit és gratula a nyertesnek! :)

Angi Angéla írta...

Gyönyörű lett a torta, boldog blogszülinapot, ugyanakkor gratulálok a nyertesnek is!

Eszter írta...

Köszi, köszi! :-)

Névtelen írta...

De jó, nagyon örülök, hogy nyertem! :)
A torta pedig nagyon jól néz ki!
Írok az e-mail címedre.

Noémi írta...

Azon szerencsések közé tartozom, akik a barátnődnek mondhatják magukat és aki végigélte, ahogy elkezdted a blogot, és ahogy egyre ügyesebb, profibb alkotásokat hozol létre.
Emlékszem arra az 1 évvel ezelőtti közös piacozásunkra a Mars téren, amikor Zsombi és Bogó jókedvűen málnázott, mi toltuk a biciklit, Te meg félve, hogy mit szólok, elmondtad, hogy mennyire érdekel mostanában a sütés-főzés, mennyire örömödet leled benne, és tulajdonképpen csináltál egy blogot is. Ahogy hazaértem megnéztem, és azóta is (minden nap).
Emlékszem az első élményedre a házi készítésű fondanttal, még most is tudom, hogy katica torta volt az első, amit készítettél, tisztán emlékszem az élménybeszámolódra, meg, hogy ragacsos kézzel, Téged hívtalak sos-ben, mikor én is kipróbáltam.
Annyi emlék kavarog még a fejemben a blogoddal, alkotásaiddal kapcsolatban...
A lényeg, hogy nagyon büszke vagyok rád, hogy ilyen ügyes vagy, egyre szuperebb minden, amit készítek, a torták, a fényképek is egyre profibbak! És a legfontosabb, hogy tudom, hogy ez mennyi örömet okoz Neked, és azt hiszem, hogy ez a legfontosabb!
Boldog blogszülinapot! :-)
Noémi

Névtelen írta...

Most nem akar működni az e-mailem, de majd később még próbálkozom :(

Eszter írta...

Köszönöm szépen mindenkinek, olyan jó ezeket olvasni!

Flóra! OK, várom, hogy írj! ;-)

Noémi! Nagyon-nagyon jól esik, hogy ezt a sok szépet leírtad, olyan nagyon jó érzés. És mennyire igaz, tényleg így volt minden! De mintha tegnap lett volna! És én Neked is nagyon sokat köszönhetek, mind a tortázásban, mind másban! Örülök, hogy barátok lettünk és Te is része vagy mindennek! ;-)

giovanna írta...

looove it!!! looks great!

Pixie Pie írta...

Boldog blogszülinapot! Szép és elegáns lett a torta!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails