2011. június 22., szerda

1. blogszülinap és JÁTÉK!

"Azt a napot ünnepeljük, amikor életünk részévé vált. Végül mi másról szólhatna egy születésnapi ünnepség?"
Richard Paul Evans

(fory.kepeslap.com)

Már csak egy pár nap -pontosan 5- és június 27-én lesz 1. éves a blogom! (az sem mellékes, hogy 46.000-nél jár már az oldalmegjelenítések száma!) Ennek apropójából játékot hirdetek! Én is szeretnék ajándékozni egy szerencsének mégpedig egy szilikon bonbon formát és valami meglepetést is, amit még nem árulok el. Vannak, akik nagyon profin űzik a bonbon készítést (Pl: Erinacea, Gesztenye, Vianne és még sorolhanám) elleshetitek a fortélyokat na meg biztosan kedvet is kaptok hozzá! Úgy gondolom, hogy sok háztartásban hasznos lehet egy ilyen forma, izgalmas is és remélem, hogy örülni fog neki a nyertes, sok finomságot készít majd benne, vele. :-)

A játékszabályok:
1. Írd meg, hogy melyik a kedvenc bejegyzésed/recepted/fotód a blogon.
2. Írj egy vicces/érdekes történetet, ami a konyhádban sütés-főzés közben történt vagy egy számodra kedves saját születésnapi történetet.

A játékra jelentkezés határideje: június 26. (vasárnap) 12. óra
A nyertes közzététele: június 27-én, a blogszülinapon

Várok mindenki nagyon sok szeretettel játszani! ;-)

Nyeremény szilikon forma:

25 megjegyzés:

Nudleee írta...

De szupi! :) Játék! Előre is gratulálok az első szülinaphoz! :) És még sok-sok szülinapot kívánok!

Akkor én játszanék is! :)

Szóval a kedvencemnek mi mást választhatnék a blogodról, mint egy tortát... :) Sok szépet csináltál, de nekem a kedvencem a baglyos. :) Annyira édes ahogy ott gubbaszt a torta tetején! :) Szóval nekem ő a befutó! :) Meg aztán a torta formája sem mindennapi.

Vicces sztori... Hát most az jutott eszembe, amikor még kicsi voltam, olyan 12 éves... Már akkor is szerettem volna ténykedni a konyhában. Kitaláltam, hogy pizzát sütök... :) Elővettem a szakácskönyvet és bekevertem egy pizza tésztát. :) Szépen kinyújtottam és megszórtam mindenféle jósággal a tetejét, aztán beraktam a sütőbe. :) Amikor úgy láttam, hogy kész van, kivettem és próbáltam enni belőle... De nem igazán ment, mert kő kemény lett a tészta... :) A franc se gondolta volna, hogy a tésztát be kell dagasztani sütés előtt... :D Úgyhogy végül leettem a feltétet róla és a többi ment szépen a kukába. :)

Erzsébet írta...

Boldog blogszülinapot! A legós tortád az abszolút kedvencem!
Megosztanám még a legkedvesebb szülinapi történetem, ami még a tortákhoz is kapcsolódik: egyszer régen a születésnapomon a férjem, aki egyébként sohasem süt-főz (és azóta sem), mire hazaértem munkából, megsütötte élete első túrótortáját - isteni volt :-)

Emoke írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Emoke írta...

Boldog blogszülinapot előre is. :) Nekem is a baglyos torta tetszik a legjobbam. :)))
Vicces: hőlégfúvóval kenyeret pirítani? :) Nekem vicces. :D

Kati írta...

Boldog Blogszülinapot! Nekem az ékszerdoboz tortád a kedvencem, szerintem tökéletes, azonkívül szeretem az ékszereket, és a kék a kedvenc színem.

Szülinapi történet most hirtelen nem jut eszembe, de mesélnék éltalánosságban a szülinapjaimról. Én augusztus 1-én születtem, és erről a napról azt kell tudni, hogy itt nálunk Nyárádszeredában évszázadok óta vásáros nap, ami azt jelenti, hogy kirakodóvásár és állatvásár van ezen a napon. Így gyermekkoromban a barátaim mindig irigykedtek egy kicsit rám. Ezen a napon a nagyszüleim is mindig eljöttek a vásárba, és a tesóimnak is július végén valamint aug. elején van a szülinapja, így egybetartottuk.

vanocska írta...

Nekem a Bambi torta a kedvencem...Szülinapi történet jut eszembe...Amióta felnöttem ,nem igazán szeretem a cukrászdai tortákat ,mindig magamnak sütök(persze nem ilyen szépeket mint a Tieid)egyszer anyukám lehet elöször és utoljára sütött egyet és jól sikerült,bár nagyon elfáradt benne...De hátha még rászánja magát egyszer a feladatra!

Gabi, a tortatanonc írta...

Nagyon jó játékot találtál ki!
Először, mindenek előtt gratulálok a blogodhoz, a születésnapjához, az olvasóid számához és hát rövidesen majd az 50.000 oldalmegjelenítéshez is!
Nehéz választani, de leginkább a Malackás torta a legkedvencebb! :)

...a születésnapos sztori, nem lesz rövid, de nagyon kedves nekem.
Történt, hogy sógornőm egy jó hosszú kapcsolat után szingli lett. Eltelt így másfél, talán két év is. Közel a 30-hoz már igazán vágyott normális kapcsolatra, családra, de nem akart jönni a megfelelő fiú. Közeledett a születésnapja, szerveztünk neki egy szolid vasárnap délutáni partit. Csak a család és unokatestvérek. Rendes kerítő módjára meghívtam a kollégáit és pár srácot egy másik osztályról is - köztük azt az egyedülálló és szerintem teljesen normális fiút is, akit kiszemeltem neki.
Eljött a nap, sógornőm rettentően meglepődött, hogy ennyien összejöttünk! Utólag kiderült, hogy érdemes volt ennyit ármánykodni! Hiszen pár hétig titkolták a közös munkahely miatt, de később kiderült, hogy a meglepetés parti óta egy pár!
Ez már öt éve történt, azóta megszületett már a második gyerkőc is és igazán idillbe illően tudtak boldogulni eddig! Nagyon szeretem a születésnapokat és a meglepetéseket - de ez a történet nagyon sokat jelent nekem. Akkor még nem is sejtettük, hogy ilyen jól alakul!
...én szóltam és valóban hosszú is lett a történetem, de remélem érdemesnek találod/találjátok arra, hogy megosszam!

...és igen, szeretnék szilikonos bonbon formát! :)))))

Raindrop írta...

Boldog szülinapot a blogodnak! :)

Nekem a baglyos torta a kedvencem, oda is írtam annak idején, beleszerettem. :)
Illetve még a pogácsás bejegyzések. Én imádom, és kicsit úgy érzem, kezd elfelejtődni a gasztroblogosok körében. :)

Vicces sztori sok van, hajaj, rengeteg. Inkább leírom azt, hogy 2 hete a süteménybe simán 15 dkg cukor helyett beletettem a 15 dkg sót, és még meg is kóstoltam, eléggé édes-e.
Vagy húsvétkor is elment az agyam világgá, amikor mind a 20 tojást megfőztem, megfestettem, és csodálkoztam miért nem tudok piskótát sütni, hol vannak a tojások. Égre-földre kerestem hol vannak, hol vannak, majd a végén leültem a konyha közepére és feladtam.
Persze minden bolt zárva, a világ végére kellett elmenni egy, még nyitva lévő zöldségeshez. :)

Eszter írta...

Végre sikerült feltennem a fotókat. Juppiiiii! :-)
Örülök, hogy írtatok már ennyien! :-) Hatalmas mosollyal az arcomon olvasom a történeteket!

Nudlee! Sosem lehet elég korán kezdeni... a tapasztalat szerzést sem! :-) De a pizza így is, úgy is jó!

Erzsébet! Az ilyen tortáknak hatalmas értékük van! :-)

Bence/Emoke! Vicces??? VICCES!! :-)))

vanocska! Biztosan süt még Neked! ;-) Hátha még meg is kéred!

Gabi! Tudod, hogy imádom olvasni, az írásaid, tőlem még 100 soron keresztül is taglalhattad volna! ;-) De valóban jó a sztori. Ilyenkor gondolom, hogy tényleg nem csak a mesében van ilyen, tök jó dolgok ezek. :-)

Raindrop! Akkor az a süti is inkább pogácsa lett, annyi sóval...! :-))
A tojásról meg az jut eszembe, amikor a nagymamám az egyik Húsvéti tojásfőzés alkalmával feltette főzni a tojásokat. Víz nélkül. :-))) Meg(sültek)főttek így is. :-))

Névtelen írta...

Boldog blogszülinapot!
Nekem a katicabogár torta a kedvencem.
Vicces történet nemigen jut az eszembe, csak olyanok, ami mindenkivel megtörténik egyszer-egyszer: Kicseréltem a só, és cukor tartót (véletlen), és csak úgy megszokásból a cukor után nyúlva, elsóztam a gyümölcslevest.
:)

Ami írta...

Nagyon boldog blogszülinapot Eszter! :)

Én a katicabogár tortára szavazok, annyira bájos! :)
Vicces/érdekes konyhai történet... talán az első tojásrántottám. Kb 9 éves lehettem, és öcsémnek készítettem vacsorát. Lilára sikeredett a rántotta (mai napig nem tudom, hogy hogyan sikerült produkálnom ilyet, mert nem volt rossz a tojás). Jól bevacsoráztunk is belőle az öcsémmel, és semmi bajunk sem volt tőle.
Erre ő is emlékszik, akkor fel sem tűnt, hogy a színe nem az igazi...
:))))

Flower írta...

Én is boldog születésnapot kívánok! Nagyon szépek a tortáid, mindegyik tetszik, de a tengerpart torta a kedvencem, olyan kis helyesek abban az úszógumiban lebegve. :)

Az én történetem (több is van), de ez azóta már a keresztem lett, nincs olyan összejövetel, hogy ne kapnám meg a barátaimtól.
Pár éve történt, hogy vártam őket egy délutánra, és valami újat szerettem volna kipróbálni.
Előtte nem sokkal kaptam egy fánk sütő szettet (azt az amerikai doughnut-os dolgot). Receptfüzet is volt benne, persze angolul, de hát mit nekem angol recept, hiszen jól töröm a nyelvet....gondoltam.
Egy vaníliás receptet néztem ki, viszont a mértékegységeket rosszul számoltam, így annyi só került bele, hogy inkább lett sós, mint édes és hát elég furi íze volt.
De a barátaim becsületére legyen mondva, legyűrtek néhány darabot belőle. :D
Azóta nem próbálkoztam ezekkel a fánkocskákkal, de talán most már ideje lenne. :)

Bianka írta...

Még sok szép blogos évet kívánok

Eszter írta...

Kati! Olyan jók ezek a vásárok, én is úgy szeretek kijárni (mi havonta járunk) :-)

Zsófi! Sós gyümölcsleves. Így születnek a recept újítások! :-)

Ami! Lila rántotta??? :-)))) Nem rossz, sőőőt!

Flower! :-) Ez is lehetne újdonság.

Bianka! Köszönöm szépen!

Mesi írta...

Boldog blogszülinapot! :)

Családilag a Hello Kitty tortára szavazunk! :) Bár Nekem a vaddisznó a kedvencem, annyira élethű!

Vicces szülinapi történet? Hmmm... Tavaly a szülinapomon gulyáslevest főztem és az Anyósom egy kisebb monológgal készült, annyira meglepődtem, hogy beleborítottam a sótartó tartalmát a fazékba. Újra kellett kezdenem a levest! Akkor nem éreztem viccesnek! :D

María írta...

Kedves Eszter!
Először is boldog blogszülinapot kívánok, sokáig leld még örömöd a sütésben-főzésben, az elkészített ételek fényképezésében és leírásában, hogy sok csodás recepttel és gyönyörű képekkel örvendeztethess meg bennünket.

Két rövid történetet hoztam, "aranyköpéseket", amit gyerekek mondtak és nagyon megnevettettek bennünket.
Első: Legnagyobbik fiam még kicsi volt, amikor sárgarépa magot vettünk, hogy elültessük a kertben. A tasakot leraktam a konyhaasztalra, gyönyörű, kerek végű, egyforma sárgarépák fényképe volt a csomagon. Fiam felkapta a zacskót, és örömmel kérdezte: Anya! Vettél virslimagot?

A másik: Keresztfiam pici volt még, amikor a kertünkben sokféle gyümölcs termett. A gyerekek persze örömmel szedték-ették. Egyszer csak Keresztfiam berohant egy kukacos cseresznyével: Keresztana! Kídó van a teretnébe!

egycsipet írta...

Kedvenc torta: Kitty és a bagoly. :))
Vicces sztorim nincs, pályázni sem pályázok, egyszerűen csak boldog blogszülinapot kívánok (előre is)! :))

María írta...

Mégiscsak öregszem, elfelejtettem a szavazást: A Nagymamád születésnapjára sütött ajándékdoboz tortára szavazok, a sok gyönyörűség közül. Nekem az a legkedvesebb :)

Névtelen írta...

Először is: boldog blogszülinapot!

Én most találtam rá a blogodra, gyorsan körül is néztem, nagyon tetszenek a receptjeid! :)

Most így hármat is ki tudnék emelni:
A Bambi torta azért tetszik, mert ez volt az egyik kedvenc mesém, amikor kicsi voltam.
A málnás-fehércsokis pite is nagyon jól néz ki, lehet, hogy most a szezonban el is készítem.
Talán a legjobban mégis a toszkán csokitorta tetszik, mert imádom a csokit, és olyan jól hangzik, hogy belül folyós a csoki, tudom milyenek az ilyen desszertek, isteni finomak! :)

Történetként pedig: amikor a testvérem szülinapjára tortát sütöttem, el volt írva a kakaópor mennyisége a szakácskönyvben, és az alapján kezdtem el önteni... Ha még tovább öntöm, a tízszeresét raktam volna bele a normál mennyiségnek, így csak az ötszörösét, így is kőkemény lett. De azért megettük. :D

Vianne írta...

Szia Eszter!

Boldog Blogszülinapot!!!

Az ékszertortád teljesen lenyűgözött, az a kedvencem. Először azt hittem, az ott benne tényleg egy karperec:)

Vicces: szülinapi bulimra készültünk 18 évesen, sütöttünk a barátnőmmel a konyhában, Szandra kutyusom körülöttünk sündörgött egész délután. Kinyitottuk a pezsgőt a bóléhoz, ami sajnos annyira fel volt rázva, hogy az üveg fele szétfolyt a járólapon. Szandra kutyus lelkesen segített a pezsgő feltakarításban, nem lehetett leállítani. Így aztán dülöngélve, féktelen jókedvvel ünnepelt velünk:)

Szilabi írta...

Boldog blogszülinapot kívánok! És még nagyon sok ilyen alkalmat! :)

Oda vagyok a tortáidért, nagyon tetszenek! Legutóbb az ékszerdobozra csodálkoztam rá, de ugyanígy tetszik az ajándékdoboz és a kiscipős is. A Hello Kitty-s pedig azért, mert Luca Keresztlányom jut róla eszembe! ;)

A szülinapi történetem nem lesz vicces, de azért leírom, hogy melyik a legemlékezetesebb. A 30. szülinapom környékére voltam kiírva a 2. kisfiammal. Nagyon szerettem volna, hogy a szülinapomon jöjjön a világra, de Ő nem így gondolta. 4 nappal később született meg. Viszont a családom (beleértve Szüleimet és Húgomékat) megleptek a szülinapomon tortával és virággal, amit pont akkor hoztak, mikor én a folyosót mostam fel. Így a szülinapi felvételek azzal kezdődnek, hogy "szakadt" ruhában épp teszem el a felmosót. :P
Másik kedves szülinapom, a Férjem 30. szülinapja, amikorra meglepetés bulit szerveztem és valóban sikerült is vele meglepni. Egész este mindenkitől azt kérdezte, hogy "Te nem dolgoztál?", ezzel leplezve meghatottságát. :D
És még egy kedves történet (aztán tényleg befejezem): a Húgomat leptem meg egy Baby Shower partyval, mikor már Luca születéséig 1 hónap sem volt hátra. Eljöttek a Barátnők és Nőrokonok, és Mesi is könnyekig hatódott.
Szép emlékek... :$

Katucikonyha, írta...

Kedves Eszter! Először is gratulálok az elmúlt egy évedhez, nagyon szép dolgokat alkottál, persze több kedvenc is van és látszik a fejlődés, már nagyon extra dolgokat készítesz, a múltkori ékszerdoboz vagy a cipős torta nagyon ott vannak, azonban nekem is a baglyos a kedvencem, az annyira cuki és egyedi...

Kedvenc szülinapi sztori nem jut eszembe, ezért a kisfiam tavalyi születésével kapcsolatban írok (úgyis körülette forog most az életem). Október 20-ra voltam vele kiírva (reménykedtem, hogy nem lesz skorpió), két héttel korábban be kellett feküdnöm, már nagyon kínlódtam, minden nap azzal búcsúztunk a férjemmel, hogy majd holnap megszületik. A sógornőmnek 24-én van a szülinapja, mondta is, hogy biztos aznap fog születni (én persze, hogy addig nem akarom húzni), de ő erősködött, persze aznap indult be, majd 25-én meg is született a drágám. A sógornőm annyit tett hozzá: "Persze, egy igazi skorpió nem osztozik a szülinapján.". Már az édes, ha tortát sütök kint van velem a konyhában, belecsimpaszkodik a nadrágomba és együtt sütögetünk.

feketepillangó írta...

Szia Eszter!
Én is jövök játszani!
Nekem nagyon nehezemre esik egyet kiválasztani, de talán a bambis, na meg az ajándékdobozos, vagy a baglyos!?

Vicces sztori..hát most épp egy szilveszteri jutott eszembe..

Jó pár éve szilveszter estéjén , szerény kis négy fős társaság gyűlt össze ünnepelni.
Borkedvelő társaság révén megbeszéltük hogy nem bontunk éjfélkor pezsgőt, majd koccintunk egy pohár finom borral. Az órák teltek és valahogy megszaporodtunk.. a többség leszavazta az évköszöntő boros koccintást!
Szóval mindjárt éjfél, én meg a konyhában matatok kapkodva sietve!
Éjfél elmúlt rohanok befele a szobába, hogy ugyan segítsen már valaki megkeresni a dugóhúzót!!!
Mire mindenki hangosan nevetve: Pezsgőhöz???

Eszter írta...

Mesi! Ez valóban csak utólag vicces. :-)

Maria! Annyira szeretem ezeket a gyerekek általi aranyköpéseket. Én is szorgalmasan gyűjtöm, amiket a kisfiam mondd! :-)

Flóra! Az igen jó kis adag kakaó lehetett. :-)

Vianne! :-))) Nálunk Jager-t ivott egyszer hasonló módon a barátnőm kutyája. :-)

Szilabi! Jó kis történetek, örülök, hogy ilyen sokat hoztál! :-)

Katucikonyha! Mi is így szoktunk néha sütni-főzni... :-) Én meg októbre 23-ra voltam kiírva, de az én kisfiam meg jóval előbb jött.

Feketepillangó! Örülök, hogy jöttél Te is! Jó kis boros koccintás lett végül. :-)


Hamarosan sorsolááááás......... eredményhirdetés holnap! ;-)

Túry Amália írta...

játékról lemaradtam sajna, de nem gond, jöttem boldog blogszülinapot kívánni! és még sok sok ilyen mesés tortát lássunk!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails