2012. február 1., szerda

Japán székes torta


Az egyik kedves kollegám nyugdíjas búcsúztatójára készítettem ezt a tortát.
A japán széknek ebben az esetben története van vagyis egy sajátos szóalkotás a történetben. Robi olvasott egy cikket még anno arról, hogy a japán nagy cégeknél végeztek egy felmérést arról, hogy ha a dolgozók ebéd után alszanak egy órát, sokkal hatékonyabban megy a délutáni munkavégzés. Így a dolgozóknak biztosítottak egy magas támlás, lábtratós széket amiben ezt a délutáni pihenőidőt eltölthetik. Robi ezen felbuzdulva hosszú éveken keresztül "győzködte" a közvetlen főnkséget, hogy márpedig a statisztika ott is azt mutatta ki Japánban, hogy ez igenis hatékony dolog a munka elvégzése szempontjából (is), nálunk is be kellene vezetni. :-) Innen az elnevezés: japán szék.


Amikor ötleteltünk azon, hogy milyen torta legyen akkor ez bevillant. Egy kényelmes fotelt formáztam meg marcipánból japán szék gyanánt. A lábtratójára ráítam japánul azt, hogy szék majd az egészet egy lépcsőre emlékeztető emelet legtetejére tettem. Természetesen egy vízmérce is helyet kapott a tortán, amit tragantból készítettem el, jelezve rajta az évszámokat. A jó megfigyelő még bakit is talál rajta (ez volt a találós kérdés, csak utána lehetett felvágni a tortát) :-)))


Robinak sok-sok ilyen "aranyköpése", mondása, története volt és ezek közül választottuk a szöveget a tortára. Sok olyan számítógépes programot írt és készített, ami a munkákat jelentősen megkönnyítette (nem mellékes az sem, hogy én is nagyon sokat tanultam Tőle, amiért mindig hálás leszek és nagyon sokat segített nekem). Mivel szoros viszonyban állt a számítógéppel-ami elég sokszor feladta és inkább pihenni volt kedve, mintsem dolgozni-, így fordította át saját értelmezésében Madáchnak Az ember tragédiájából ismertté vált gondolatát mi szerint ...a gép pihen, az alkotó forog. :-) A tortára erre utalva írtuk azt, hogy "Most már a gép forog, az Alkotó pihen".
Örülök, hogy én is dolgozhattam együtt Robival és azt hiszem, hogy minannyiunk nevében köszöntete mondhatunk neki.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mindig ugyanazt írom/mondom: SZUPER!!!
Jók az apró alakítások is! :)

Pixie Pie írta...

Hát ez baromi jó lett! Csúcs, komolyan mondom! Az eddigi abszolút kedvencem tőled. Szeretem, ha egy torta személyre szabott és még történet is van hozzá, maximálisan jól megoldottad és még klasszul is néz ki. :)

Eszter írta...

Köszi gasztropalánta! ;-)

Pixie! Tudod, hogy Tőled külön öröm a dícséret! Örülök, hogy tetszik. :-)) Nagyon szerettem én is ezt a tortát egyébként és az, hogy személyes még inkább ad egy plusz löketet, ez így van tényleg.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails