2012. február 3., péntek

Joghurtos pácban érlelt karaj forgatott burgonyával


Már egy ideje nem hoztam nagyon mást a blogba a tortákon kívül, így ezzel a bejegyzéssel (is) próbálom egyensúlyba hozni a mérleget. :-)
Többször készítettem már ezt az ételt, legutóbb zöldséges lepényeketet sütöttem hozzá köretként.
Kifejezetten jól illik hozzá, sőt kívánja is maga mellé a salátát, szószt vagy a mártogatóst.
Nyáron grillen is elkészíthető.

Hozzávalók:
6 szelet sertéskaraj
1 nagy doboz natúr joghurt
1 dl olaj
6 nagy gerezd fokhagyma

törött színesbors
1 teáskanál majoranna

A körethez:
előfőzött burgonya (tetszőleges formára szeletelve)
sültburgonya fűszersó
egy kevés olaj

A húsokat megmossuk, szárazra töröljük.
A fokhagymákat apróra daraboljuk vagy fokhagymanyomón áttörjük és a joghurttal, az olajjal és a fűszerekkel összekeverjük. A húsokat megforgatjuk a pácban és letakarva egy kis időre vagy akár egy éjszakára is hűtőbe tesszük.
Sütéskor egy tepsibe sorakoztatjuk a húsokat majd fél dl vizet öntünk alá és fólia alatt 150 fokon megsütjük őket. A vége felé érdemes levenni az alufóliát, hogy pirosra süljenek a húsok.
Amíg a hús sül, addig a félig megfőtt burhgonyát leszűrjük és a fűszersóval összekeverjük. Egy teflon bevonatos serpenyőben egy kevés olajat hevítünk, majd a burgonyákat megsütjük.
Joghurtos-uborkás salátát kínálunk hozzá.

4 megjegyzés:

Erika írta...

Ez nagyon finom lehetett, imádom a fokhagymás joghurtban érlelt dolgokat!:)

Roza írta...

Én mentettem is a receptet!:)

Névtelen írta...

Jöhet! :)

Petra írta...

Mennyei! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails