2010. október 13., szerda

Körtés pite




A Blikk Nők Konyha legújabb számát fellapozva leltem rá erre a sütire. Egyből el is készítettem, több apropója is volt.
Legközelebb meg fogom hámozni hozzá a körtét vagy más fajtát választok, mert magában nagyon jó a tésztája, a tölteléke a pitének, de a körte a héjával nem volt annyira nyerő (bár a recept is gondolom azért írja így, mert így mutatós) Azért ajánlom, hogy próbálja ki, aki kedvet kapott hozzá.

Hozzávalók a tésztához:
20 dkg liszt
6 dkg porcukor
15 dkg margarin
1 cs vaníliás cukor
1 db tojás

Hozzávalók a töltelékhez:
1 tasak vaníliás pudingpor (főzős)
3 dl tej
8 dkg cukor
20 dkg túró
10 dkg barack lekvár

4 darab körte a tetejére

Dolgozzuk össze a tészta hozzávalóit, majd folpack-ba csomagolva tegyük a hűtőbe egy fél órára. Ezután nyújtsuk ki és fektessük bele az előzőleg margarinnal kikent, kilisztezett piteformába úgy, hogy a forma szélére is kerüljön tészta.
Főzzük meg a pudingot a tejjel és a cukorral, majd amikor langyosra hűlt, akkor keverjük hozzá a túrót is.
Oszlassuk el a keveréket a tésztán és kenjük meg a baracklekvárral.
A felszeletelt, (magház nélkül) körtéket (meglocsolhatjuk egy citrom levével is) pedig szépen rendezzük a torta tetejére.
Tegyük be a 180 fokra előmelegített sütőbe és kb 40 percig süssük. Én a végén megszórtam egy csipet cukorral is a körtéket majd pár percre visszatettem a sütőbe.
Díszíthetjük a tetejét szeletelt mandulával is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails