2012. augusztus 7., kedd

Répafasírt


Mint azt már említettem legutóbb is, szemezgettem a Mindennapi ételeink blog-ból. Most is egy recept onnan, alias répafasírt. Bár kicsit átformáztam a receptet.
A biztonság kedvéért ebből is csak kevesebbet készítettem, mint az eredeti receptben előírt mennyiség-saját fogyasztásra, de a készülő étel illatára Férj is elcsábult (mert ugye a húsmentes étel nem mindig tutibiztos siker nálunk). Ízlett neki a végeredmény és "engedélyt" is kaptam hozzá, hogy máskor is készítsem. :-) Így bátran merem ajánlani mindenkinek mert valóban "a legtutibb répafasírt"!


Hozzávalók: (nekem ebből az adagból 7 darab fasírt lett)
3 darab sárgarépa
1 kis fej vöröshagyma
1 evőkanál olíva olaj
1 gerezd fokhagyma
1 zsömle fele (vagy kenyér)
1 kis csokor petrezselyem
2-3 evőkanál zsemlemorzsa
2 evőkanál rozsliszt (de lehet sima liszt is)
1 tojás

A répákat hámozás után felkarikázom vagy kisebb darabokra vágom és kevés vízben egy csipet sóval puhára főzöm. A hagymát felkockázom és egy kevés olajon megdinsztelem majd egy kevés vizet hozzáöntve pépeste főzöm. A zsömlét vízbe áztatom, kinyomkodom és egy keverőtálba teszem. Hozzáadom a nagyon apróra vágott petrezselymet, a lisztet, zsemlemorzsát, a zúzott fokhagymát, hagymát, olajat és a tojást. A megfőtt répát krumplinyomóval jól összetöröm és az összes hozzávalót alaposan összegyúrom. Fasírtokat formázok belőle és olajozott tepsiben 30-40 perc alatt kisütöm.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails