2014. március 13., csütörtök

Villámgyors medvehagymás pogácsa (élesztő és tojás nélkül)



Ismét egy villámgyors pogácsa, ugyanis 1 óra sem volt az előkészületektől számolva a hihetetlenül finom illatokat árasztó pogácsák megsüléséig. Semmi extra, de a végeredmény az nagyon-nagyon finom! Szerintem. És a kóstolók szerint is. :-)
Tetszés szerint akár magokkal, akár más fűszerrel is elkészíthető, a medvehagymát is el lehet hagyni annak aki nem szereti.
Az eddig megsütött pogácsák közül nekem ez volt az, ami mondhatni másnap reggel még finomabb, omlósabb volt. Köszönhető ez a finom, házi libazsírnak. 

Hozzávalók: (nekem ebből az adagból 1 tepsi pogácsa sült ki)
30 dkg liszt (most tönkölybúza liszttel készült)
1 teáskanál só
1 teáskanál szódabikarbóna
10 dkg libazsír (vagy kacsazsír, vagy margarin...de a margarintól ne várjuk azt a csodát, amit a házi zsír ad)
1,5 dl tejföl
1 maréknyi friss medvehagyma apróra vágva
1 tojás sárgája a kenéshez, de ez el is hagyható

A sütőt 170 fokra előmelegítjük.
A lisztet a sóval, a szódabikarbónával és a zsírral összemorzsoljuk majd beletesszük a tejfölt és a medvehagymát is és alaposan összegyúrjuk.
Lisztezett deszkán 1-1,5 ujjnyi vastagságúra nyújtjuk, berácsozzuk egy késsel a tetejét és kis méretű szaggatóval kiszaggatjuk a pogácsákat amiket sütőpapírral bélelt tepsire teszünk.
A tetejüket megkenhetjük tojással és tetszés szerint sajttal vagy szezámmaggal, de egyéb más maggal is megszórhatjuk.
Kb 15 perc alatt szép pirosra sütjük őket.

1 megjegyzés:

Mrita írta...

Nagyon szépen köszönöm a receptet kipróbáltam és nagyon finom lett. Én margarinnal készítettem, de legközelebb zsírral fogom, mert azzal biztosan finomabb. Köszönöm.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails