2010. október 27., szerda

5 sajtos gnocci


Gnocci jöhet bármikor, a sajtról nem is beszélve. Igazából a végére 5 sajt lett a 4-ből (ahogy eredetileg is szólna a recept), mert kedvem támadt, hogy egy kis camambert sajt is kerüljön bele. Nem bántam meg, mert a végeredmény nagyon jó lett. A kéksajt-mint nagy kedvencem- pedig extra adagban került bele.
Az sem elhanyagolható, hogy megkapja ez a recept a 30 perces cimkét is, mivel roppant gyors. Jó, legközelebb nekiállok a gnocci saját kezű elkészítésének is.

Hozzávalók:
1 csomag gnocci
1-1,5 dl tejszín
5 dkg félkemény sajt (jelen esetben: Edami, de lehet Pannónia, Trappista is akár)
10 dkg kéksajt (most Niva kékpenészes sajt, de lehet pl: Dorblu, Stilton, Roquefort)
5 dkg mozzarella
egy fél darab Camambert sajt
parmezán a tetejére

bors

A gnoccit enyhén sós, forrásban lévő vízben 2-3 perc alatt megfőzöm.
A tejszínt felforralom és a sajtokat beledarabolom a parmezán kivételével, majd ízesítem és kevergetve felolvasztom benne a sajtokat.
Én a kéksajt csak egy részát szoktam beledarabolni első körben a tejszínbe, mert szeretem ha darabkák is vannak benne, így a vége felé adom hozzá a másik felét.
Ha elkészült, akkor a megfőtt, leszűrt gnoccival összekeverem a szószt és reszelt parmezánnal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails