2010. augusztus 10., kedd

Katicabogár torta




Ezt a tortát először a kisfiam 1. születésnapjára készítettem el. Akkor nem fondant bevonat, hanem cukormázas bevonat került a tetjére.
Ez alkalommal a Férjem Keresztlányának készítettem el a 10. születésnapjára az Ő kérésére vanília krémmel töltve. A fiamnak túrókrémet tettem bele. Mindkét válozattal nagyon finom.
A fondant készítése is már régóta csigázott, így kapva kaptam az alkalmon. Alig várom a következő alkalmat, hogy újra dolgozzak vele. :-)

Hozzávalók a tésztához:
6 tojásos piskóta

Hozzávalók a vaníliakrémhez:
1 cs főzhető vaníliapuding por (pl: Dr Oetker)
4 dl tej
1 cs zselatin fix (pl: Dr Oetker)
2 dl habtejszín
5 csapott ek cukor
5 dkg margarin

Hozzávalók a fondanthoz:
A fondanthoz a hozzávalókat, a használatához az útmutatást és az ötleteket erről a honlapról vettem.
6 evőkanál víz
1 evőkanál őrölt zselatin (8-10 g)
2 evőkanál méz
1 evőkanál margarin
kb. 90-100 dkg porcukor (nekem kicsit többet is felvett)

Hozzávalók a dekoráláshoz:
2 db Toffifee
1 kis doboz Smarties
Ezek felragasztásához: 1-2 ek porcukor és pár csepp citromlé, amivel összekeverve kapjuk a ragasztónkat, amikkel fel tudjuk tenni a díszeket a tortára.

A fondant elkészítése:
Átszitáljuk a porcukrot és felét egy tálba tesszük, mélyedést készítünk bele.
A vízben elkeverjük a zselatint, majd felmelegítjük. Beletesszük a mézet és a margarint, majd mindhármat összemelegítjük, hogy elolvadjanak és elkeveredjenek egymással.
A porcukor közepén lévő mélyedésbe öntjük a folyadékot, majd fakanállal elkeverjük.
Kis adagokban, fokozatosan a másik adag átszitált porcukorból teszünk hozzá és ha már nem tudjuk fakanállal keverni kézzel gyúrjuk tovább. Kis adag porcukor, gyúrás, porcukor, gyúrás, ... Akkor kész, amikor már nem ragacsos, de puha, és sima felülete. Ha megvan az ideális állaga, tapintása még néhány percig gyúrjuk.
Folpackba, majd egy zacskóba tesszük, majd minimum 6 órát, de akár több napot is szobahőmérsékleten pihentetjük.
Felhasználáskor újra átgyúrjuk. Ha keménynek éreznék margarinos kézzel lágyíthatunk rajta.
Keményítővel meghintett deszkán, 2-3 mm vastagra kinyújtjuk, és felhasználásra kész.

A torta elkészítése:
A piskótát előző nap megsütöttem, majd félbe vágtam és a tetejéből kialakítottam a katicabogár formáját. (lásd a képen) A fejéhez félkör formában levágom a tetejét, majd a többi részt hosszában félbevágom-ezek lesznek a szárnyak.

A krémet is elkészítettem előző nap, melyhez a pudingot a zacskón lévő utasítás szerint elkészítettem. Hozzáadom a margarint, majd hagyom kihűlni. A tejszínt elkezdtem felverni, közben hozzáadtam a zselatin fix-et is és kemény habbá vertem.
Összekevertem a tejszínhabot a kihűlt pudinggal, majd hűtőszekrénybe tettem egy éjszakára.
Következő nap jöhet a torta megkenése a krémmel. A katica fejét felhelyezzük, majd a szárnyakat is, kis rést hagyva köztük.
A tortát kívülről is megkenem a krémmel, majd hagyom kicsit rászáradni, így könnyebb a fondanttal dolgozni a tortán, nem fog csúszkálni rajta, de hozzá tud tapadni.
A fondantot is érdemes elkészíteni akár több nappal előtte is, mert jól elcsomagolva (folpackba tekerve és zacskóba téve) a hűtőben sokáig eláll. Amikor előveszem a fondantot, akkor margarinos kézzel átgyúrom, így újra felpuhul és nyújtásra készen áll. Én a fondant felét málnapiros ételszínezékkel festettem meg. A maradék egy részét kakaó és kávé feloldott keverékével színeztem. A folyadék mennyiséggel ekkor már óvatosan kell bánni.
Majd következett a torta bevonása a fondanttal. Külön a fej része és a szárnyak.
Ha készen vagyunk, akkor jöhet a torta dekorálása, a cukorkák és a szemek felragasztása. A szarvacskákhoz merevítésként fogpiszkálót sodortam a fondant közé.
Készült 3-3 lábacska is, szintén fogpiszkálókkal, de azok sajnos lemaradtak a képről, mert az idő hiánya miatt így is csak a dobozban tudtam lefotózni sajnos a tortát. Ezek a katica oldalára kerültek.

10 megjegyzés:

Melinda írta...

Csodaszép! Az ötlet is remek (azt most én mentettem), a kivitelezés is tuti! Nagyon ügyes vagy! Bízom benne "találkoznak" még receptjeink! :)

Eszter írta...

Kedves Melinda!
Köszönöm szépen, bár még van mit gyakorolnom.
A puncs tortád lesz a következő "merényletem" holnap. ;-) Majd beszámolok róla!
Üdv: Eszter

Fuszer írta...

Köszi Eszter! A kislányom második születésnapjára innét merítettem az ötletet. Jó előre tudta és hajtogatta, hogy katicabogaras tortát kap. De így is, mikor meglátta...:)Különben az egész család odáig volt, hogy milyen szépet csináltam, pedig a tiednek a nyomába sem ért ;) A fondant tényleg szuper anyag, könnyű volt elkészíteni, könnyű volt vele dolgozni és nem is repedezett meg. De nekem sokkal kevesebb porcukrot vett fel (kb. 60 dkg)-t

Eszter írta...

Kedves Fuszer! Nagyon örülök, hogy ötleted tudtam adni és , hogy a leányzód ennyire megörült a tortának! Én láttam a képet a Te tortádról és nagyon szép lett, gratulálok hozzá! Örülök, hogy a fondant is sikerült. Szerintem részben attól is függ, hogy mennyi porcukrot vesz fel, hogy mekkora kanállal méred a hozzávalókat.

Ottis írta...

Csodaszép ez is!

Eszter írta...

Köszi!

Unknown írta...

Szia!

Gyönyörű szép torta. Én majd anyukám 50. szülinapjára szeretném elkészíteni és csak annyi kérdésem lennem, hogy a fondanthoz a szinezéket mikor adtad hozzá?

Köszönöm

Eszter írta...

Szia Melinda!

Amikor teljesen elkészültem a fondanttal, akkor színeztem. Színezheted a felhasználás előtt is közvetlenül. A lényeg, hogy a végén kerüljön bele a színezék, amikor már összeállt a fondant.
Jó munkát kívánok és majd számolj be róla hogy sikerült a torta! ;-)

Túry Amália írta...

Most találtam rá a blogodra és muszáj megjegyeznem, hogy csodaszép, ötletes tortákat gyártasz! gratula!:)

Eszter írta...

Nagyon szépen köszönöm a dícséretet! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails