2010. augusztus 26., csütörtök

Gofri

Mogyorókrémes-tejszínhabos gofri

A nyári starndoláskor nálam alap dolog a gofri. Sajnos nem sok helyen találkoztam még jó gofrival (vagy egyáltalán gofrival-de lehet csak nem jó helyen jártam) vagy ha volt, akkor is az előre elkészített boltit árulták... Az meg minden, csak nem gofri. Így elővettem a régen kapott melegszendvics sütőmet, amihez van gofri sütő lap is (csak feledésbe merült) és itthon stöttem olyan finom gofrit, hogy még melegében elfogyott.
Az is jó benne, hogy változatosan ehető, akár pudinggal, lekvárral, porcukorral, mogyorókrémmel, tejszínhabbal, gyümölccsel de akár sós feltéttel is. Mi így is kipróbáltuk és nagyon is szinkronban volt a gofrival, nem jött elő az édes íze (mivel nem is sok benne a cukor) így nagyon bátram merem ajánlani ezt is kipróbálásra az ínyencebbeknek. ;-)

Hozzávalók: (kb 8-10 darab lesz belőle)
25 dkg liszt
1/2 cs sütőpor
2 ek cukor
2 tojás
1 dl olaj
1-1,5 dl víz
1,5 dl tej
1 csipet só

A tojásfehérjét kemény habbá verjük a sóval és a cukorral. A sárgáját is felverjük az olajjal, tejjel és a vízzel, majd óvatosan összekevrjük a fehérjével és hozzászitáljuk a sütőporral elkevert lisztet is.
A gofrisütőt felmelegítjük (én megkentem egy pici olajjal is a felületét) majd kisütjük a gofrikat.
Frissen, melegen a legfinomabb.


Gorfi tejfölös raguval

A sós feltét hozzávalói:
1-2 ek tejföl
1 paradicsom
2 ek gomba (konzerv)
1 fél fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 szelet házi sonka
só (ha kell bele)
bors

A hozzávalókat apró kockákra vágjuk, majd hozzákeverjük a tejfölt. Úgy jó, ha nem túl híg, így nem folyik majd le a gofriról. Ízesítjük, majd egy picit hűtőbe tesszük. A kész gofrira vastagon kanalazzuk.

1 megjegyzés:

teller-cake írta...

De jó, hogy eszembe juttattad, ezer éve nem sütöttem gofrit... Nagyon hasonló a receptem amit elő is veszek hamarosan... :) Sós feltétes gofrit még soha nem ettem...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails