2010. augusztus 12., csütörtök

Puncs torta


Egy kedves baráti pár kislányának 2. szülinapjára készítettem ezt a tortát. Nem volt kérdés, hogy fondant bevonat kerül majd rá. Azt a fondant maradékot használtam fel rá, ami a múlt héten készített katica tortából maradt. Tehát a mennyisége elegendő volt nekem 2 (26 cm-es) tortára.
A tölteléket erről a honlapról szemeltem ki, bár egy kicsit módosítottam rajta a saját ízlésemre. Melindának ezúton is köszönöm a piskótás tanácsokat!
Én rum helyett aromát használtam, mivel gyerekek is esznek belőle.
Majd beszámolok arról, hogy a töltelék milyen lett.

Hozzávalók:
egy 5 tojásos piskóta -a 6 tojásos arányosításával
egy 3 tojásos piskóta - a 6 tojásos arányosításával

Hozzávalók a töltelékhez:
20 dkg vegyes erdei gyümölcs lekvár (+10 dkg a kenéshez)
1 dl rum (vagy 1,5 tk rum aroma)
8 dkg porcukor
fél citrom leve
1 dl málnaszörp
fél dl víz

A torta külső bevonásához vajkrém:
7 dkg puha margarin
15 dkg porcukor

A díszítéshez:
kb 50 dkg fondant

A torta elkészítése:
Megsütöm a piskótákat, majd a 3 tojásból készült piskótát apró kockákra vágom miután kihűlt.
A töltelékhez a lekvárt összeforralom a porcukorral, a citrom levével, a vízzel és a málnaszörppel. Legalább 1 percig forralom, majd hozzáadom a rumot is. Megvárom, amíg kihűl, majd apránként beleforgatom a piskóta kockákat.
Az 5 tojásos pikótát félbevágom, majd megkenem az alsó felét lekvárral és a tetejének az alsó részét is.
Visszateszem az alsó részt a tortaformába, amibe sütöttem, majd ráhalmozom a tölteléket és ráteszem a torta tetejét is. Egy kisebb súlyú nehezéket teszek rá.
A vajkrémmel bevonom kívülről a tortát, hűtőbe teszem, amíg kicsit rászárad a krém. Így jól rá tud tapadni a fondant és nem fog csúszkálni rajta.

Ezután következett a fondant kinyújtása, a tortára helyezése majd a díszítés.



Megjegyzés:
A töltelék nem lett az igazi. Átáztatta egy kicsit a piskótát (lehet, hogy azért, mert nem 4, hanem 3 tojásos piskótát készítettem)Az is lehet, hogy a fél dl víz elhagyható (én a citrom- és narancs levet pótoltam volna vele)
Nekem túl édes volt, pedig kevesebb cukrot használtam.

A piskótákat még előző nap délután megsütöttem, este elkészítettem a tölteléket, megtöltöttem a tortát és hűtőbe tettem.
Másnap elkészítettem a vajkrémet és bevontam vele kívülről a tortát, hűtőbe tettem, majd délután bevontam a fondanttal és díszítettem. Így jutott rá elég idő és nem kellett kapkodni vele.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem lehet rlolvasni a betűtípus és a háttércegyezősége mitt:-(((kár

Eszter írta...

Nem érkezett még mástól ilyen panasz és én is el tudom olvasni. Lehet az Ön készülékével van a gond? Igazából nem is értem, hogy mi a probléma?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails