2012. március 21., szerda

Pókemberes torta tejmentes csokikrémmel (laktóz és tehéntejfehérje mentes)

 
Egy nagyon kedves ismerősöm kérte meg, hogy készítsek tortát a barátnője kisfiának születésnapjára. Mindenképpen Pókemberes tortát szeretett volna és nem akármilyen töltelékkel. Tejmentes csokikrém legyen benne. (vajkrémes kilőve, mert nem szeretik) Tejcukor, és tejfehérje is kizárva. Feladat feladva. Nagyon sokat nézelődtem az interneten, érdeklődtem ismerősöktől, akik hasonló diétán vannak, hogy milyen FINOM krém is készíthető egy ilyen tortába. Nem igazán kaptam számomra szimpatikus krémet, receptet, ötletet. :-(
A faragott tortát kilőttem, mivel még a krém állaga is kérdéses volt. A Pókember figurát sem akartam bevetni, valami mást szerettem volna. Így lett belőle ez a torta. A múltkori szivárványos torta után már úgy is nagyon vártam, hogy mikor lesz alkalmam újra ezzel a technikával dolgozni, most kapóra is jött. A pókhálót glazúrral készítettem.

A csokikrém. Huhhh, nagyon izgultam és szerettem volna ha tényleg egy finom krémet sikerül kikísérleteznem. Így biztosra mentem és kétféle krémet is készítettem. :-)
Az egyik egy egyszerű pudingos krém volt, amihez rizstejet használtam. Őszintén megmondom, hogy nem annyira zártam a szívembe, érződött rajta a rizstej számomra szokatlan íze. Kicsit hígra is sikerült...
Egy Isteni szikrával aztán beugrott Kiskukta főzött csokoládé krémje. Nem is értem, hogy miért nem jutott eszembe már a legelején...? Liga margarint használtam hozzá, abban semmi tejtermék nincs. Ez a krém viszont kicsit vajas volt és nem akartam olyat sem, amit előre mondtak, hogy ne legyen. Végül egy olyan variáció mellett döntöttem, hogy összekevertem a két krémet. Képzeljétek el, hogy nekem-aki egyébként egyáltalán nem szeretem a csokikrémet- nagyon-nagyon ízlett a krém. Olyan boldog voltam és egyből töltöttem is a tortát a krémmel. :-)



Csokikrém receptek: 

Pudingos csokikrém:
5 dl rizstej, 
3-4 evőkanál cukor, 
3 evőkanál kukoricakeményítő, 
ízlés szerint cukrozatlan kakaópor (kb 2 evőkanál)
10 dkg tejmentes margarin. (Liga)


A puding elkészítésével megegyező módon készítem a csokikrémet. Egy kevés hideg tejjel csomómentesre keverem a keményítőt a cukorral, majd a többi tejet felforralom. Hozzákeverem a keményítős rizstejet majd egy percig forralom. A tűzről levéve belekeverem a kakaóport. Kihűtöm a krémet majd a puha margarint apránként a pudinghoz keverem.


Főzött csokikrém: (Kiskuktától) -átalakítva tejmentesre
20 dkg cukor
2 evőkanál víz
2 evőkanál rizstej
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
20 dkg margarin (Liga)
3 tojás
1,5 csapott evőkanál liszt (kb 15 g)
ízlés szerint rumaroma

A cukrot összekeverjük a lisztel és kakaóval, majd hozzáadjuk a tojást, azzal jól elkavarjuk egy kézi habverő segítségével. Vastag aljú edénybe állandó keverés mellett sűrű péppé főzzük (1-2 percig) majd kihűtjük a krémet.
A puha margarint kihabosítjuk kézi mixerrel majd a kihűlt krémmel együtt összekeverjük alaposan a mixerrel. Rumaromával ízesítjük.


Az én verziómban a főzött krémhez kevertem a pudingos krémből kb a 3/4 részét a megfelelő állag és íz eléréséig.
betöltöttem a tortákat majd hűtőbe tettem pár óra hosszára a díszítésig.







7 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon ötletesen megoldottad a krémet!
Gyönyörű lett a torta!

Erás írta...

Mert Eszkó olyan ügyes! BRAVÓ!

lenjoz írta...

De jó lett ez a torta is:)
Annyira jó, hogy minden blogos ennyire fejlődik és így mindenki láthatja. hogy a magyar cukrászok is tudnak jókat!
Nagyon jó lett a torta színvilága és ahogyan van elfogadná bármelyik lurkóm....
Az meg, hogy laktózmentes csak tovább spirázza a kedvességed és a tehetséged, mert nem sokan vállalták volna be a macerát és a felelősséget...

GRATULÁLOK NEKED :)

Zaubertorten írta...

Nemsokára kipróbálom néhány tortakrém recepted! A trüffelkrémek nagyon jól hangzanak!!
Ha máskor tej nélkül kell krémet készíteni, használj kókusztejet, nagyon finom, nincs mellékíze sem.
üdv,edit

Eszter írta...

Zaubertorten!
Köszi az ötletet! ;-) Nézelődtem Nálad! Nagyon szép tortáid vannak! Gratulálok!

Névtelen írta...

A torta nagyon jól néz ki! És a többi is! Én tejmentes étcsokit, némi kakaóport, és tojássárgájákat főznék fel,kis keményítővel, és mondjuk kókusztejjel. Eddig sima tejjel bevált. Vajjal szoktam a végén kikeverni, de csak kevéssel. Itt opció lehet a laktózmentes vaj. A pudingport (úgyis nagyrészt keményítő..) és a margarint kihagyom.

Unknown írta...

Nagyon hálás vagyok a receptért! A nővérem pici fia tejallergiás és jövőhéten lesz a tesóm és édesanyám szülinapja amire én sütöm a tortákat! Az egyik torta ezzel a krémmel fog készülni hogy az unokaöcsém is nyugodtan ehessen belőle. Ha elkészült majd referálok milyen lett 😊😊😊

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails