2011. szeptember 15., csütörtök

Körtés-gyömbéres turmix


A kálvária ott indult, hogy a nyaralás alatt megfázott a fogam... a történet ott ér véget úgy néz ki, hogy fogszabályozóm lesz. A köztes részt nem ecsetelném,  nem is kívánom senkinek. Szóval arra volt szükség, hogy 2 fogamtól megváljak a fogszabályozó kedvéért. Igen ám, de ezt a 2 fogat egyszerre húzták ki, történetesen mind a kettő rágófog, az egyik a jobb, a másik a bal oldalon. Itt sem részletezném a dolgot, de ez azt jelentette, hogy volt 1 hetem, amikor szilárd ételt mellőzni voltam kénytelen... Így maradtak a pépes ételek jobb híján. De ez arra is jó volt, hogy a gyümölcsfogyasztásomat egy kicsit feltuningoljam, mellesleg az én 3 éves csimotám (szerencsére) többszörösét fogyasztja nálam, így elég szép lemaradásban vagyok, amire büszke sem vagyok. Szóval megsúgom ezt a hozzám hasonlóan kevés gyümölcsöt fogyasztóknak, hogy MŰKÖDIK a dolog. Valahogyan sokkal jobban csúszott a turmix a szó szoros értelmében. Tetszik, hogy az ízekkel sokat lehet variálni. Még a végén rászokok a rendszeres gyümölcsfogyasztásra. :-)
A gyömbérnek egyébként fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő hatása is van, így hozzám hasonló esetekben még kifejezetten javasolt is a fogyasztása.

Hozzávalók: (1 nagy pohárhoz)
1 közepes méretű banán
1 nagyobb méretű körte
1 teáskanál friss, reszelt gyömbér
almalé

A banánt meghámozom, majd feldarabolom. A körtét megpucolom és a magháza eltávolítása után felkockázom. Hozzáadom a gyömbért és kb 1 dl almalevet hozzáöntök majd összeturmixolom. Ha szükséges, akkor még almalével hígítom.

2 megjegyzés:

Petra írta...

A fogaddal kapcsolatos kálváriáért nem irigyellek. Jobbulást.
A turmix viszont nagyon finom lehet. A gyömbér élettani hatásait nem ismertem, jó, hogy leírtad. Majd az őszi-kora tavaszi betegeskedéseknél bevetem. :)))

Eszter írta...

Köszönöm Petra, kedves vagy!
A gyömbér még nagyon sok mintent "tud", érdemes utána olvasni és szerintem nagyon finom volt a turmixban is.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails