2010. november 3., szerda

Mazsolás kalácspogácsa


A tv-ben láttam egy hasonló receptet. Hasonló, mert emlékezetből készítettem el. A végeredmény ízlik nagyon. Tehetünk bele más aszalt gyümölcsöt is, én most mazsolával próbáltam ki. Különböző formákra is szaggathatjuk, nem kell a pogácsa formához ragaszkodni.
Roppant gyorsan elkészül (kb 30 perc alatt készen lett), én még a nyújtófát sem "koszoltam" be hozzá, csak kézzel kilapogattam Bogócám segítségével a tésztát.
Nagyon jó kis indítása lehet egy hétvégi napnak ez a meleg, vajjal megkent kis édes pogácsa egy pohár tejjel.

Hozzávalók: (kb: 15 darabhoz)
500 g liszt
75 g puha vaj
75 g cukor
30 g sütőpor
230 ml tej
1 marék mazsola jelen esetben
1 tojás a kenéshez

A tészta hozzávalóit összekeverem, majd 2-3 ujjnyira kilapogatom a kezemmel a tésztát jól belisztezett felületen, nyújtódeszkán. Egy nagyobb méretű pogácsa szaggatóval kiszaggatom a pogácsákat, majd sütőpapírral bélelt tepsibe teszem őket.
A tetejüket felvert tojással megkenem, de ügyeljünk arra, hogy csak a tetejére kerüljön tojás, mert ha lefolyik az oldalára, akkor nem jön fel majd szép magasra.
200 fokra előmelegített sütőbe teszem őket és kb 15 perc alatt megsütöm.
Vajjal megkenve is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails