2010. szeptember 27., hétfő

Vaníliás töltött muffin


Vendégeket vártunk és szerettem volna egy kicsit különlegesebb muffint (mi mást, hiszen most ebbe vagyok belszeretve) készíteni. Erre esett a választásom egy Stahl recept alapján. Eredetileg tojáslikőrt is ír a receptben, de mivel gyerekek is ettek belőle, ezért én elhagytam. Amit még változtattam rajta, az az volt, hogy 4 helyett "csak" 3 vaníliarudat tettem bele, de nem hinném, hogy sok élménytől foszott meg az az 1 elmaradt vanília rúd, hiszen mindenért kárpótolt az a rengeteg apró fekete vanília szem, ami a tésztában és a krémben is tolakodott. Egyáltalán nem édes és nem túl-túl krémes, olyan pont jó recept.

Hozzávalók a tésztához: (12 darabhoz)

2 tojás
2 csipet só
10 dkg cukor
1 tojás sárgája
0,5 dl víz
0,5 dl olaj
2 vaníliarúd (én csak 1,5 rudat tettem bele)
1 citrom reszelt héja
15 dkg liszt
1 ek étkezési keményítő
1 ek sütőpor

Hozzávalók a töltelékhez:
2 vaníliarúd (1,5 rudat tettem itt is bele)
15 dkg vaj vagy margarin
10 dkg porcukor
3 ek tojáslikőr

A tésztához a tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéhez egy csipet sód adva lágy habot verünk belőle robotgép segítségével, majd hozzáadjuk a cukor harmadát és tovább verjük kemény habbá. Ezután a tojások sárgájához hozzáadjuk a harmadikat is és a maradék cukrot, a vizet, az olajat meg a vaníliarudak kikapart belsejét és hozzáreszeljük az alaposan megmosott citrom héját is. Robotgéppel jól összekeverjük 5-6 perc alatt szép habosra.
Ezután a lisztet összekeverjük a keményítővel, a másik csipet sóval és a sütőporral, majd beleforgatjuk a tojások sárgájából kevert habos masszába és hozzáadjuk óvatosan a tojások fehérjét is, laza mozdulatokkal összekeverjük.
A tésztát szétosztjuk a papírokkal kibélelt muffin tepsik mélyedéseibe, majd 190 fokra előmelegített sütőbe tesszük és 20-25 perc alatt megsütjük őket.
Mialatt sülnek a muffinok, elkészítjük a tölteléket. Ehhez a vaníliarudak kikapargatott belsejét, a vajat, a porcukrot és a tojáslikőrt kis lángon 5-6 perc alatt felolvasztjuk. Levesszük a tűzről és hagyjuk kihűlni. Ekkor betesszük a mélyhűtőbe és kb 15 perc alatt sűrűre dermesztjük a vajas tölteléket, majd robotgéppel átkeverjük, felhabosítjuk. Így egy könnyen kenhető, krémes tölteléket kapunk.
A megsült és kihűlt muffinoknak levágjuk a tetejüket (1-1,5 cm vastagságban) és rásímítjuk a tölteléket, majd rátesszük a levágott tetőket.
Meg lehet bolondítani még azzal, hogy a tetejüket tojáslikőrbe mártjuk egy pillnatra, majd porcukorba is megforgatjuk és így helyezzük vissza a muffinok tetejére őket.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails