2010. június 29., kedd

Batyuban sült hal




Ez a recept igazából több recept kombinációjából állt össze, amikor egyszer halételes recept után kutattam. A sok hagymától nem kell megijedni, miután megsül, nem lesz erős a hagyma íze benne.

Hozzávalók adagonként/batyunként:
1 szelet tengeri halfilé (én hekk filét használok hozzá)
1 gerezd fokhagyma
1/2 fej vöröshagyma
1 szál újhagyma
2 ek margarin

bors
petrezselyem
1 közepes méretű burgonya

A burgonyát felteszem héjában főni. A fokhagymát és a vöröshagymát apró kockákra, az újhagymát pedig karikára vágom. A halszeleteket sóval, borssal fűszerezem. Ha a krumpli megfőtt, akkor megszabadítom a héjától és vastagabb karikákra szelem, majd egy jókora darab alufóliára teszem őket 2 sorban egymás mellé. (én egy pici olíva olajat szoktam a krumplik alá tenni, hogy ne ragadjon hozzá a fóliához) Picit megsózom, majd ráfektetem a halszeletet. Ha kell, akkor eldarabolom a halat, hogy ráférejen a krumpli karikákra kényelmesen. Majd erre halmozom a nem kevés hagymát és az olvasztott margarinban elkevert petrezselymes "szaft"-tal meglocsolom. (én ebbe is szoktam sót, frissem őrölt borsot tenni) A fóliának a sarkait összefogom és összecsomagolom. Előmelegített sütőbe teszem a kész batyukat és kb. 40-50 perc alatt készre sütöm a halat. Tányérra téve, de a batyuban szolgálom fel a megsült halat.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails