2014. december 8., hétfő

Barazik Al Sham, a szíriai szezámos keksz


Nagyon szeretek különböző nemzetek konyháiból ételeket kóstolgatni, kipróbálni, főzni. Ezt a kekszet volt szerencsém először eredeti és ráadásul házi készítésben megkóstolni. Azonnal beleszerettem és természetesen elkértem a receptet is. Nem is vártam sokáig az elkészítésével és otthon is nagy sikere volt.
Ez egy szíriai specialitás, az úgynevezett Barazik, szezámos kiadásban. Ugyanis van olyan verzió, amikor a keksz másik oldalát apróra tört pisztáciában is megforgatják. Ahogyan olvasgattam a többi receptet és beszélgettünk is róla, többféle ízesítésben készítik és van, aki tojást is tesz a tésztájába. Nekem így jó, ahogyan van és az ánizsos fűszerezés lett a szívem csücske.
Köszönöm a kekszet és a receptjét is Ali!

Hozzávalók:
50 dkg liszt
25 dkg vaj (nem margarin!)
17 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
1 kávéskanál sütőpor
1/2 kávéskanál fahéj
2-3 (csapott) teáskanál őrölt ánizs
1 evőkanál olaj
1 csipet só
kb 10-15 dkg szezámmag


Összekeverjük a lisztet a porcukorral, a vaníliás cukorral, a sóval, a sütőporral, a fahéjjal és az ánizzsal. Hozzáadjuk a puha vajat és az olajat majd annyi vizet adunk hozzá, hogy összeálljon a tészta (linzer állagú tésztát kapunk). Érdemes fokozatosan adagolni hozzá a vizet.
Hűtőbe tesszük 20-30 percre majd nagyobb diónyi méretű gombócokat formázunk belőlük amit az ujjunkkal vékonyra kilapítunk (nekem az vált be, hogy sütőpapíron tettem meg mindezt, úgy nem ragadt le) és az egyik felét szezámmagba mártjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket és 160 fokra előmelegített sütőben kb 10 perc alatt megsütjük őket.





Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails