2014. december 19., péntek

Brokkilis kéksajtos gnocchi Blogkóstolóra



A Blogkóstoló 20. fordulójának házigazdája Serpenyó Virtuóz aki ez alkalommal Fűszermánia blogját sorsolta ki nekem. Ahogy nézelődtem a receptek között, erre a Brokkolis-kéksajtos gnocchi-ra találtam. A Kéksajtot imádom, a gnocchit szintén, így tökéletes választásnak véltem. Én főételként fogyasztottam, Férj pedig hús mellé, köretnek. Némi változtatást eszközöltem a recepten: a szószba kevertem egy kevés apróra tört brokkolit is. A sütés előtt nekem elég hígnak tűnt a szósz, de a sütés után pedig már szinte túlzottan besűrűsödött. A megoldás: vagy kevesebb szósszal (kevesebb tejet használva) készítjük és nem sütjük össze vagy rövidebb sütés is elég neki, éppen csak annyi, hogy összerottyanjon. Azért így is elfogyott és nagyon finom volt.:-)

Hozzávalók:
50 dkg gnocchi (félkész)
15 dkg kéksajt (én most Gorgonzolát használtam)
1,5-2 dl tej
1 gerezd fokhagyma reszelve

őrölt fehérbors
kaukkfű
borsikafű
őrölt szerecsendió

A brokkolit kis rózsákra szedjük és sós vízben (tehetünk bele a fűszerekből is, én a kakukkfűből és a borsikafűből is tettem bele) roppanósra főzzük.
A kéksajtot összetörjük vagy morzsoljuk és egy kevés olíva olajban elkezdjük olvasztani. Hozzáöntjük a tejet, hozzáadjuk a fűszereket és kevergetve felolvasztjuk benne teljesen a sajtot. A brokkoliból kiszedünk egy pár rózsát és összetörjük, vagy botmixerrel belekeverjük a szószba.
A gnocchit enyhén sós vízben megfőzzük és leszűrjük.
Egy tűzálló tálat kivajazunk és beleöntjük a megfőtt gnocchit, elrendezzük a tetején a brokkolit és ráöntjük a sajtszószt. Egy kevés sajtot is reszelhetünk rá (én egy kicsi parmezánnal szórtam meg) és előmelegített sütőben összesütjük.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails