2014. augusztus 13., szerda

(Sárgabarack) Lekváros muffin


Nagyon felemelő érzés, amikor az ember lánya süteményt süt és ahhoz a saját készítésű lekvárját használja. :-) Én csak 1 éve érzem ezt (vagy azért mert még az újdonság erejével hat vagy azért mert ez valóban így van) de remélem, hogy ez nem fog elmúlni az évek során.
A lekvár főzést egyébként mindig úgy képzeltem el régen, hogy a konyhát mintha felrobbantották volna, minden csupa gyümölcs na meg lekvár, folyik mindenhonnan és szinte egy hétre be kell költözni hozzá a konyhába. Jó, nyilván ez függ a főzött lekvár mennyiségétől is, de én egy délután alatt (ha saját magam dolgát meg akartam könnyíteni, akkor előző nap kimagoztam és a héját is leszedtem a barackoknak 1-2 óra alatt) elkészítettem azt a mennyiséget amennyit elfogyasztunk.
Amikor a tortát készítettem régebben, akkor inkább állt fent az említett "konyha robbantás", mintsem a lekvár főzés alkalmával. :-)
Egy szónak is száz a vége, az SK lekvár felbecsülhetetlen. ;-)
Ez a muffin készíthető természetesen másfajta lekvárból is és ha éppen nincsen kéznél, akkor a vásárolt lekvár is megállja a helyét.

Hozzávalók: (24 db-os minimuffin formához vagy 12 db rendes méretű formához)
25 dkg liszt
12 dkg cukor
1 csomag sütőpor
csipet só
3/4 bögre tej (180 ml)
1/3 bögre olaj (80 ml)
1 tojás
lekvár
a tetejére sótlan mogyoró, mandula, kesudió (én sótlan, feldarabolt kesudióval szórtam meg a tetejét)

Egy tálban összekeverem a lisztet a cukorral, a sütőporral és a sóval.
Egy másik tálban összekeverem a tojást az olajjal és a tejjel majd a lisztes keveréket is hozzáadom.
A muffin formát papírkapszlikkal kibéleljük és a formákba kanalazzuk a tésztát (2/3-ig!!!) majd mindegyik tetejére 1-1 kiskanál lekvárt teszünk. A tetejét apróra vágott kesudióval (vagy sótlan mogyoróval esetleg mandulával) megszórjuk és 180 fokra előmelegített sütőben kb 20-25 perc alatt megsütjük.



2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Ismerem és imádom az "SK-lekvárt használok" érzést, így vittem is ezt a szuper receptet! :)

Eszter írta...

Örülök! ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails