2014. május 12., hétfő

Zöldspárgás omlett


Ez az tojásos omlett kiváló reggeli lehet, de vacsorára sem utolsó. A friss, ízletes spárga a tojással a maga egyszerűségével remek fogás volt. A kedvenc spárgás ételek egyike lett. Semmi extra, csak egy kis minimális fűszerezés. Mennyei.
A zöldspárgát én úgy szoktam tisztítani, hogy megfogom a két végénél és egy egyszerű mozdulattal eltöröm. Ott fog eltörni, ahol a fás rész "elválik". Az alsó részét nem szoktam felhasználni, csak a felső részét. Alaposan megmosom és már használhatjuk is.

Hozzávalók: (2 főre)
1 csomag zöldspárga
6 darab tojás
1 dl tej vagy tejszín

bors
borsikafű
reszelt sajt a tetejére

A zöldspárgát a fent leírtak szerint megtisztítom és enyhén sós vízben elkezdem főzni. Pár perc alatt megfőzöm (nem szabad szétfőzni!) és hideg vízzel azonnal lehűtöm.
A tojásokat felverem a tejjel együtt és fűszerezem.
Egy teflon bevonatos serpenyőben egy kevés olajat melegítek és beleöntöm a tojásokat. Alacsony lángon sütöm az omlettet és amikor már majdnem átsült a teteje is, akkor teszem rá a spárgákat szépen elrendezve. Én fedőt is szoktam rátenni ekkor és még egy kis ideig úgy sütöm tovább. Amikor már a teteje sem annyira rezgős, akkor késznek ítélhető és azonnal tálalható. Egy kevés reszelt sajttal megszórjuk a tetejét és akár zöld salátával is fogyaszthatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails