2014. május 16., péntek

Kongó torta


Na ez a torta nem diétázóknak való és minden földi jó megtalálható benne. Nem is a klasszikus tortára emlékeztető ízvilága van. A csoki, a vaj, a karamell... és egy kis mogyorókrémmel megspékelve, a diós grillázsról már ne is beszéljünk.
Én alapjáraton nem vagyok annyira édesszájú, de ez a torta elnyerte az én tetszésemet is már a gondolata is. A karamell rétegek csigáztak fel benne igazán és nem is okozott csalódást.
Merem ajánlani azoknak is, akik nem nagy torta készítők, mert a piskótákat sem veszélyes művelet sütőpapíron megsütni.


Néhány hasznos tanácsot azért mindenképpen megosztanék, mert ezekkel talán még könnyebb lesz elkészíteni a tortát.
- A piskótákat én kettesével sütöttem (összesen 5 darabot kell sütni), mert így fértek rá a tepsikre és nem kell őket túlsütni, érdemes is rá figyelni, hiszen ez a vékony piskóta gyorsan átsül.
- Egy adag piskótához én kb 1,5 merőkanálnyi tésztát terítettem szét. Ehhez megfelelő eszköz lehet akár nagyobb kenyérvágó kés is ha nincs kenőkésünk.
- A karamellt amikor a tésztalapra kenjük, akkor sütőpapírt tegyünk alá és még forrón öntsük a piskótára. Szintén egy (kenő)kés segítségével egyből kenjük el egyenletesen a piskótán ahogy csurgatjuk rá.
- Ha tortaformában állítjuk össze a tortát, akkor érdemes a formából kiszedés előtt egy késsel óvatosan a forma mentén körbevágni, elválasztani a tortát. így egyszerűen leemelhető róla a forma oldala. 




Hozzávalók a tésztához: (5 darab 24 cm átmérőjű tésztakoronghoz)
8 darab tojás
20 dkg cukor
25 dkg liszt
fél csomag sütőpor
4 evőkanál hideg víz
5 evőkanál étolaj

Hozzávalók a krémhez:
4 darab tojás
15 dkg cukor
20 dkg vaj (nem margarin)
10 dkg mogyorókrém
10 dkg csokoládé (én tejcsokoládét használtam)

A tetejére:
10 dkg tejcsokoládé
5 dkg étcsokoládé
1 dl tejszín

A rétegek közé:
olvasztott cukor


A piskótákhoz 5 darab 24 cm-es köröket rajzolunk a sütőpapírra, előmelegítjük a sütőt 170 fokra majd elkészítjük a tésztát.
Ehhez szétválasztjuk a tojásokat és a tojások fehérjét robotgéppel kemény habbá verjük majd a végén hozzákeverjük a cukor felét és tovább verjük.
A tojások sárgáját a cukor másik felével robotgéppel fehéredésig verjük.
Hozzáadjuk a vizet és az olajat majd alaposan elkeverjük.
A sütőporral elkevert lisztet és a kemény habbá vert tojás fehérjét (3 részletben) a tojás sárgájához keverjük felváltva (akár egy fakanállal).
Az előre megrajzolt sütőpapírra kanalazzuk és lehetőleg egyenletesen elterítjük a tésztát majd az előmelegített sütőben kb 12-15 perc alatt megsütjük majd hagyjuk őket kihűlni.

A krémhez a tojásokat felverjük egy (üveg)tálban, hozzáadjuk a cukrot és gőz felett (egy edényben kevés vizet melegítünk, majd ráhelyezzük a tálunkat a tojásokkal) habverővel folyamatosan kevergetve felmelegítjük. Hozzáadjuk az előzőleg feldarabolt csokoládét és azt is felolvasztjuk benne, további folyamatos kevergetés mellett még legalább 3-4 percig kevergetjük.Félretesszük hűlni.
A puha vajat összekeverjük a mogyorókrémmel majd a kihűlt tojásos keverékhez kis adagokban robotgéppel hozzákeverjük. Hűtőbe tesszük egy kis időre (kb 15-20 percre).

Egy edényben cukrot olvasztunk (kb 8-10 evőkanállal -ezt sajnos nem mértem) majd folyamatosan csurgatva és közben elsimítva egy késsel 2 darab piskótára elosztjuk.

A torta összeállításához legegyszerűbb ha van ekkora méretű tortaformánk és abban tesszük meg (ha nincs, akkor a krémet érdemesebb lesz kicsit tovább hűteni, hogy ne folyjon ki a krém).
A legalsó szint egy sima piskóta lesz, amelyre jön a krém, majd egy karamelles piskóta kerül rá, újra krém, majd egy sima piskóta, krém, karamelles piskóta, krém és sima piskóta végül a tetejére egy nagyon kevés krémet tettem. letakarva a hűtőbe tettem egy éjszakára (de adott esetben egy pár óra is elég neki).
A torta tetejére elkészítjük a mázat, amihez a tejszínt felforraljuk és beletördeljük a csokoládét majd felolvasztjuk benne. Még melegen a tetejére csurgatjuk (érdemes rácsra tenni a tortát és alá egy sütőpapírt tenni) a csokoládét és egy (kenő)kés segítségével eloszlatjuk rajta. Én direkt nem vontam be az egész tortát vele.
Díszítésként akár darált dióval vagy dió grillázzsal panírozhatjuk a torta oldalát.
A tetejére nálunk a maradék dió grillázsból és a bevonáshoz használt csoki maradékából készült, összegyúrt kis golyók kerültek.





3 megjegyzés:

M@rti írta...

Nagyon jól néz ki; biztos finom!

Ica írta...

Valamit nem értek, 3 részben kell kisütni a tésztát, de az összeállításnál 5 lap van. Vagy valamit elnéztem!?

Unknown írta...

Szia,

Ket lapot sutott ki egyszerre 1 sutesnel. (2×2+1)Ugy jon ki 3 lepesbol. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails