2012. december 5., szerda

Körtés-mandulás minimuffin


Már kicsit Karácsonyos hangulatú a fotó is... Engem is beszippantott az adventi láz. :-) Bár ezek a kis mini muffinok az oviba készültek Bogó névnapjára (és lesz majd még egy adag).
Érdekes egyébként, hogy pár évvel ezelőtt még kirázott a hideg a muffin szó hallatán is. Biztos azért, mert még nem ettem addig finomat. Nem tudom (lehet, hogy ez is korral jár?), de megszerettem őket. Gyorsan elkészül, talán ezért is szeretem. Ezek a mini kiadások meg valóban egy falatok. Ki ne szeretné?

Hozzávalók:
2 bögre liszt
4 teáskanál sütőpor
1/4 bögre cukor
2 darab körte
100 g étolaj vagy 100 g vaj (én az olajjal jobban szeretem, mert puhább lesz a tésztája)
2 tojás
3/4 bögre tej
őrölt fahéj ízlés szerint (kb 1/2 teáskanál)
2 evőkanál mandulaliszt (vagy darált mandula)


A körtét meghámozzuk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük, kinyomkodjuk a levét.
A száraz hozzávalókat összekeverjük majd a tojást felverjük egy kicsit és hozzákeverjük az olajat és a körtét. Összekeverjük a lisztes keverékkel majd a muffin formákat kis papír kapszlikkal kibéleljük és a tésztával 3/4-ig megtöltjük őket.
Előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütjük őket.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails