2012. augusztus 17., péntek

Gyümölcstorta nektarinnal és fekete szederrel


Ezt az adag fekete szedret is anyuéknál szedtük a kertben, nagyon-nagyon finom. Persze egyből agyaltam, hogy mit is készítsek belőle. Azért esett a választásom a sütire mert már elvonási tüneteim voltak ugyanis nem sütöttem a nyáron tortát ebben a hőségben. Történetesen és kivételesen be volt kapcsolva a sütő, mert vacsora készült benne és úgy voltam vele, ha már egyszer úgyis bekapcsoltuk, akkor arra a max 20 percre, amíg megsül benne a piskóta alap merészkedek ilyen merényletet elkövetni. :-)
A piskóta megsült és amíg erre vártam és arra hogy kihűljön, a krémet is elkészítettem. Amíg a krém hűlt a gyümölcsöket is előkészítettem és így igen rövid idő alatt egy egyszerű kis gyümölcstortát készítettem.
A gyümölcsök alá most főzött vanília krémet próbáltam ki. A krém édességét kellőképpen ellensúlyozták a kicsit fanyarabb gyümölcsök (így is ajánlanám, mert ez egy olyan krém amihez ilyen gyümölcs passzol legalábbis szerintem)


Hozzávalók: 
2 tojásos piskóta (természetesen a recept szerint arányosítva)
 Hozzávalók a vanília krémhez: (Kiskukta-féle krém) erre a tortára ebből egy fél adag is elég
20 dkg cukor
2 evőkanál víz
2 evőkanál tej
3 csomag vaníliás cukor
3 tojás
1,5 evőkanál liszt
20 dkg vaj
1 rúd vanília kikapargatott magjai (vagy aroma)
 Gyümölcs a tortára:
fekete szeder
nektarin


A piskótát a receptben leírtak szerint megsütjük.
A krémhez egy edénybe kimérjük a cukrokat és a lisztet, hozzáadjuk a vizet és a tejet meg a tojásokat. Egy kézi habverő segítségével állandó kevergetés mellet, lassú tűzön sűrű péppé főzzük pár perc alatt. Kihűtjük (közben többször átkavarjuk) és a puha margarint kihabosítjuk kézi robotgéppel majd kisebb adagokban a kihűlt krémhez adagoljuk és alaposan összekeverjük.
A kihűlt piskótára kenjük a kihűlt krémet és elrendezzük rajtuk a gyümölcsöket.



3 megjegyzés:

Okki írta...

Egyszerű, de mégis nagyon finom! :)

Névtelen írta...

Nyitom az ablakot! :-)

Kistesó'

Névtelen írta...

A vanilia krem elkeszitesenel elfelejtetted megemliteni hogy a vajat mikor is kell hozza adni.... Gondolom, amikor valamennyire kihult, akkor simara keverni.... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails