2012. július 17., kedd

Toffefee torta


A kedvenc karamell krémemmel karöltve szerintem a toffifee is egy olyan édesség, amit vagy nagyon szeret valaki vagy nem. Őszintén megmondom, hogy nekem kb 2 darab is bőven elég belőle (nem úgy, mint a karamell krémes tortából), de akinek ezt a tortát készítettem a születésnapjára, nagyon-nagyon szereti. Ebben az esetben nem egy burkolt tortát képzeltem el, hanem direkt ilyet, amin rengeteg (pontosan 3 doboz, azaz 45 db toffefee volt) karamella ágyban, mogyorókrém nugáttal töltött, mogyoróval a közepén, csokoládéval bevont desszertek díszelegnek a tortán teljes és valóságos életnagyságban.
A tortát belül is próbáltam megfelelően lemintázni, így kakaós piskótát töltöttem meg váltakozó rétegekben karamell- majd mogyoró krémmel, amiket pörkölt mogyoró grillázzsal szórtam meg.
Maga a tömör gyönyör! :-))


Hozzávalók: 
kakaós piskóta (most csak 6 tojásból egy kuglóf formában megsütve) de nem is használtam fel hozzá az egészet
karamell krém (aminek a felét is elég elkészíteni, de aki nagyon szereti, javaslom a 2/3 részét (ahogy én is tettem) akár ;-) )
kb egy fél üveg ~200 g mogyorókrém (jelen esetben: Nutella)
egy nagy maréknyi darabolt, pörkölt mogyoróból készítettem mogyoró grillázst, ahogyan a fent említett karamell tortánál is tettem.
pörkölt, tört mogyoró a díszítéshez
3 doboz (15 darabos) toffefee

A piskótát egészen vékony, kb ujjnyi lapokra vágtam, majd felváltva megtöltöttem a karamell krémmel, majd a következő réteg piskótát megkentem a Nutellával. Én a karamell rétegekre szórtam egy kevés mogyoró grillázst, a mogyorókrémes rétegekre a pörkölt mogyoróból egy keveset és így folytattam amíg volt krém és piskóta.
Maga a torta, a kuglóf forma formáját követte.
Kívül karamell krémmel borítottam a tortát amibe a kis toffefee desszerteket nyomkodtam. A legalját pörkölt mogyoróval szórtam meg.




5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hmmm...nem küldenél egy szeletet? :)
Mi az, hogy 2 db is elég a Toffefe-ből?! ;)

Eszter írta...

Ropi! Abban az esetben ha egy egész szeletet megeszel belőle, készítek egy egész tortát is Neked! ;-)
Magából a Toffefee-ből elég 2 darab is, a tortából talán több szelet is lecsúszna... :-)))

Névtelen írta...

Még az egész szelet sem kizárt! :-)

Gabi, a tortatanonc írta...

Toffefee-ből nekem is bőven elég a kettő - de az igazi rajongónak valódi kánanán lehetett ez a különleges torta! :)
Nagyon jól kitaláltad és megvalósítottad - ahogyan ezt már annyira megszokhattam tőled! :D

marisz57 írta...

Mutatós lett a torta, biztos finom volt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails