2013. április 18., csütörtök

Medvehagymás kréker


A következő medvehagymás szereplő egy sós rágcsálnivaló. Tegnap említettem, hogy mennyire tetszik a medvehagyma és a juhtúró párosítása. Namármost, ezt a krékert először túró nélkül készítettem el, úgy  ropogósabb. Aztán újra elkészült, már túrós verzióban, én erre szavazok. ;-) Most ezt a receptet hoztam.

Hozzávalók: 
20 dkg liszt
15 dkg túró (ennek a fele juhtúró volt)
5 dkg vaj (vagy margarin)
1 tojás (+ 1 tojás a kenéshez)
1 teáskanál só (ha juhtúrót is teszünk bele, akkor kevesebb)
1 maréknyi nagyon apróra vágott medvehagyma
1 teáskanál sütőpor
szezámmag a tetejére (most fekete szezámmagot használtam)

A túrót villával összetörjük és hozzáadjuk a lisztet, a puha vajat, a tojást, a sót és a sütőport. Beleszórjuk a medvehagymát is és alaposan összegyúrjuk a tésztát.
Lisztezett deszkán kb 1-1,5 cm-es vastagságúra nyújtjuk a tésztát.
Tojással megkenjük és tetszőleges formákra vágjuk (használhatunk hozzá derelye- vagy pizzavágót is).
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük őket, megszórjuk a tetejüket szezámmaggal és előmelegített sütőben szép aranyszínűre sütjük.




2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Lehet, hogy így a nagyobbik lánykám is megenné a medvehagymát...? :)

trollanyu írta...

Nagyon szépek, imádom a juhtúrós pogácsákat is, ezt is szeretném, csak sajna pont a medvehagyma hiányzik:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails