2013. március 5., kedd

Kolbászos pogácsa


A múlt héten tört rám a pogácsátszeretnékennimostazonnal érzés. Ez olyan, aminek a lehető leggyorsabban eleget kell tenni! :-)) Így esett a választás erre a pogácsára, amire a Nosalty-n nézelődve bukkantam rá.
Minden volt hozzá otthon, ami a gyorsaság miatt szintén nagyon fontos szempont volt, hogy ne kelljen még bevásárolgatni hozzá. Házi kolbász és házi sajt tette még nagyszerűbbé ezt a finom pogácsát.
Az már csak külön jó volt, hogy pont mire kisült, még a vendégek is betoppantak! :-))) (És ez a gyorsaságát is igen jól bizonyítja!)

Hozzávalók:
40 dkg liszt
15 dkg vaj, margarin vagy zsír
5 dkg reszelt trappista sajt (jelen esetben házi füstölt sajt) + a tetejére
kb. 10 cm-nyi jó minőségű szárazkolbász apró kockákra vágva
1 nagyobb szelet piros húsú paprika, szintén felkockázva
apróra vágott snidling ízlés szerint (én szárított változatot használtam)
2 teáskanál só
2 teáskanál sütőpor
1 késhegynyi szódabikarbóna
kb 2 dl tejföl (amennyit felvesz)
1 tojás sárgája a kenéshez


A kolbászt és a paprikát egészen apróra daraboljuk.
A zsiradék és a tejföl kivételével a hozzávalókat egy tálba tesszük. Ekkor morzsoljuk hozzá a zsiradékot, majd annyi tejfölt adunk hozzá, amivel egy könnyű (nem ragacsos) tésztát kapunk.
Az eredeti recept szerint érdemes pihentetni legalább egy fél órát, de én ezt a lépést kihagytam és így is nagyon jó lett a végeredmény.
Lisztezett deszkán kb 2 cm vastagságúra nyújtjuk és kisebb méretű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.
Mindegyik tetejét megkentük a tojással és reszelt sajttal megszórjuk.
Előmelegített sütőben (ez az én sütőm esetében 170 fok) kb 15 perc alatt megsütjük (én az utolsó kb 5 percben mindig visszább veszem a hőfokot kb 150 fokra, de nyilván sütője válogatja).

2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Ez a férjemnek nagyon bejönne!

teller-cake írta...

Azért ez sokkal jobb mintha a kisfiadra hallgatva, kolbászos tortát készítettél volna! ;-D Nagyon finom lehet, mentettem is!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails