2012. október 11., csütörtök

Fehér-arany torta 50. házassági évfordulóra oroszkrémmel töltve



Széles mosollyal az arcomon hallgattam a kérést, hogy 50. házassági évfordulóra készülne ez a torta. Ez két ember életében egy félévszázad közösen eltöltött idő. Olyan hihetetlen... de nem akarom itt nagyon csöpögősre venni a dolgot, mindenesetre őszintén kívánom ezt ebben a Világban mindenkinek, hogy része legyen benne!


A torta mérete lehetőséget adott arra, hogy 3 szépséges emeletben készítsem el erre a fantasztikus ünnepségre a tortát. Az 50. házassági évfordulólót a hagyomány szerint az arany névvel tüntetik ki (eredetileg úgy szól, hogy a házaspár új gyűrűket vásárol, és templomi szertartás keretében újra egymáshoz kötik életüket. A szertartás ünnepi fényét emeli, hogy a menyasszony aranykoronát, a vőlegény pedig aranykoszorút visel), így szerettem volna ha ez a tortán is visszaköszön, amiben szabad kezet kaptam.
A tortát oroszkrémmel kérték, amihez olyan krémet szerettem volna készíteni ami biztosan meg is tartja ezt a pár emeletet mégis kellően habos és könnyű. Így esett a választásom egy fehér csokis alapú krémre (recept alapötlet Farkas Vilmostól, majd továbbfejlesztve). Szerintem is és a "tesztelő táborom" szerint is jól sikerült, így bátran mertem a tortába tölteni.
Nem terveztem, csak minimális díszítést a tortára az arany színeiben, így került egy-egy kézzel festett motívum a torára és egy bross féleség is. Nekem nagyon tetszett az összhang és mondhatom, hogy elégedett voltam a végeredménnyel.
Nagyon-nagyon sok boldogságot kívánok a házaspárnak és még sok közösen eltöltött éveket kívánok!


Hozzávalók az oroszkrémhez:
800 ml tejszín
200 g fehér csokoládé
1 vanília rúd vagy vanília aroma
fél csomag mazsola rumba vagy rum aromába áztatva 
 
A tejszínt folyamatos kevergetés mellett felforralom a vanília kikapargatott magjaival együtt. Ha felforrt, akkor hozzáadjuk a fehér csokoládét, majd kihűtjük a krémet. Érdemes vagy egy éjszakára hűtőbe tenni vagy egy pár órára a mélyhűtőbe. Lényeg, hogy legalább 9 fokosra hűljön a krém, mert csak akkor lehet majd felverni úgy, mint a tejszínt is.
Ha lehűlt a krém, akkor először a legalacsonyabb fokozaton kezdjük el a kézi mixerrel verni, majd ha már egy kicsit elkezd a krém fodrozódni, akkor emelhetünk a fokozaton és így tovább. Lényeges, hogy lassan verjük fel és fokozatosan, mert így a krém nem fog kicsapódni. Ha elértük a megfelelő állagot, akkor a beáztatott mazsolát is hozzákeverhetjük (természetesen lecsöpögtetve) és már tölthetjük is a krémet a tortába.

 
 
 


 

5 megjegyzés:

Andi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Andi írta...

Nagyon szép munka.

Unknown írta...

Kedves Eszter,
biztosan le van írva valahol, de én még nem találtam rá. Amikor emeletes tortát készítesz, mivel rögzíted össze a szinteket? Szeretnék egy hasonló típusút, és fogalmam sincs, hogy elég-e, ha csak 4 ponton hurkapálcákkal "összeszurkálom"...

Gyönyörű, ízléses a blogod!

Köszönöm a segítséget!

Bocs, még valami, bár tudom, amatőr kérdés, az csak a krém elegyengetésén múlik, hogy gyönyörű egyenes a torta teteje a marcipán alatt, vagy más trükkje is van?

Köszönöm!

Unknown írta...

Szia! A tejszín habtejszín? Nem lesz baja a forralástól?

Gizella írta...

Szia Anita!
Megkukkantottam az eredeti receptet, és ott állati eredetű, nem főzőtejszínnel készül.
Üdv:
Gizi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails