2012. szeptember 6., csütörtök

Rakott karfiol napraforgós diópörkölttel


Egy további recept alapötlet Magditól. Annyira felkeltette az érdeklődésemet ez a recept, hogy nem volt mese, el kellett készítenem az én verziómban. A rizs nálam nem a változtatás miatt nem került bele, hanem azért mert egyszerűen kifelejtettem belőle... :-) de nem rontott rajta semmit, jobban mondva nem volt hiányérzetem. Erre is csak most jöttem rá, ahogyan visszakerestem nála a receptet. :-))
Cserébe hozzátettem még ezt-azt, úgy a saját ízlésemre hangolva. Próbáljátok ki, mert tényleg finom és a rendesen húsevő Férjnek is ízlett annak ellenére, hogy nem szereti a diót alapjáraton.


Hozzávalók:
1 közepes fej karfiol
1 kis fej vöröshagyma
kb 15 dkg dió és hántolt sótlan napraforgómag vegyesen
A besamel mártáshoz:
3 dkg vaj
3 dkg liszt
kb 3 dl tej
só, őrölt szerecsen dió
10 dkg füstölt sajt + reszelt sajt a tetejére

A karfiolt rózsáira szedjük és enyhén sós vízben megfőzzük.
A hagymát apróra vágjuk és kevés olajon megdinszteljük, félretesszük.
A diót apróra törjük (célszerű egy zacskóban vagy konyharuhába csavarva egy célszerszámmal pl: húsklopfolóval vagy egy nyújtófával összetörni) és a napraforgóval együtt egy száraz serpenyőben kicsit megpirítjuk őket (pici sóval és borssal fűszerezhetjük) majd a megdinsztelt hagymával is összeforgatjuk.
Egy tűzálló tál alját kivajazzuk és kicsit megszórjuk a diós keverékkel majd a megfőtt karfiol felét a tál aljára rétegezzük. Erre halmozzuk a diós keveréket majd a maradék karfiolt is rátesszük.
Elkészítjük a besamel mártást, amihez a vajat megolvasztjuk és a lisztet is hozzátesszük. Kevergetve kicsit megpirítjuk, majd felöntjük a tejjel és egy kézi habverő segítségével csomómentesre keverjük. Amikor kezd sűrűsödni, akkor hozzáadjuk a reszelt sajtot is és sóval, őrölt szerecsendióval ízesítjük. (Ha túl híg lett a mártás akkor még sajtot tehetünk hozzá, ha túl sűrű, akkor tejjel hígítsuk fel)
Ráöntjük a besamel mártást a karfiolra majd reszelt sajttal megszórjuk a tetejét.
Előmelegített sütőbe tesszük és jól összesütjük kb 40 perc alatt. Én ilyenkor mindig letakarom és a legvégén fedő (vagy fólia) nélkül pirosra sütöm a tetejét.
Tetszés szerint rizzsel tovább gazdagíthatjuk, rétegezhetjük.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails