2013. július 2., kedd

Epres (hamis) gombóc


Nagyon régóta csigázza a fantáziámat és az ízlelőbimbóimat az epres gombóc gondolata. Keresgélve rábukkantam egy olyan receptre, ami nem főtt burgonyával kezdődik, ugyanis valami expressz változatban jobban el tudtam volna képzelni. Így találtam rá a NoSalty-n egy szilvás gombóc receptre és elolvasva hozzá a sok-sok hozzászólást levontam a következtetéseket, miszerint:
- biztosan nagyon finom,
- néminemű változtatást kell a recepten eszközölni (a hozzászólások és tapasztalatok alapján),
- eperrel pedig egyenesen tökéletes választás lesz.
Így is lett! Bár nem mondom, hogy ez a "lisztadagolós" verzió sokkal rövidebb lenne, mint a főttkrumplisverzió, de a feeling mégis megvan, hogy mégsem úgy készül. :-) Ezért nem mertem a recept nevében az expressz szóval illetni, azért így is készen lett fél óra alatt és ennek az időnek a töredéke alatt el is fogyott :-))) (és aligha volt különbség a krumplis verziótól ízében)

Hozzávalók: (nálunk ez az adag 2 felnőtt és egy gyerkőcnek lett elég)

a tésztához:  
15 dkg liszt (plusz még amennyit felvesz) 
1 tojás 
5 dkg vaj 
2 dl víz 
a töltelékhez és a forgatáshoz:
kb 20 dkg eper
vaníliás porcukor
zsemlemorzsa 

Egy edényben vizet forralunk és hozzáadjuk a vajat (kevergetve megvárjuk amíg felolvad), majd beleöntjük a lisztet és alaposan összekeverjük, hogy egy sima-egynemű tésztát kapjunk majd félretesszük hűlni. 
A tojást villával felverjük majd a tésztához öntjük (ezen a ponton a recept szerint fakanállal dolgozzuk össze a tésztát, valaki a dagasztókarral próbálkozott én pedig kézzel) és alaposan összedolgozzuk. Miután elég ragacsos lesz a tészta, így a lisztet folyamatosan - kis adagokban- adagoljuk hozzá, amíg nem ragad a kezünkhöz a tészta, de inkább lágyabb, mintsem egy kemény tésztát kell kapjunk. 
A megmosott epret -mérettől függően ha kell akkor félbevágjuk- vaníliás porcukorba forgatjuk (ez utóbbi házi készítésű) és ezzel töltjük meg a tésztát a következőképpen:
Egy hosszú rudat sodrunk belőle az eredeti recept szerint és ezeket osztjuk egyenlő részekre VAGY ahogy én csináltam (mégpedig az eprek változó mérete miatt), hogy a tésztából kicsippentettem egy darabot és lisztes kézzel (!!) kilapítottam, majd ebbe tettem az eperszemeket és gombóccá formáztam őket.
Enyhén sós, forrásban lévő vízbe teszem a gombócokat (nem sokat egyszerre) és miután feljöttek a víz tetejére majd egy percig főttek még, kiszedhetjük őket.
Kevés olajon vagy vajon pirított zsemlemorzsába fogatjuk őket és vaníliás porcukorral tálaljuk még melegen.

Bogóról is készült egy pár fotó :-))) az Ő kérésére:   



4 megjegyzés:

Éva írta...

Guszta a gombóc, bár így érdekes a recept. Nekem is van egy hamis gombóc receptem, a napokban felteszem de ahhoz pedig gríz kell . Nagyon finom lehetett az eperrel ahogy látom a kisfiadnak is ízlett!

Éva írta...

Guszta a gombóc, bár így érdekes a recept. Nekem is van egy hamis gombóc receptem, a napokban felteszem de ahhoz pedig gríz kell . Nagyon finom lehetett az eperrel ahogy látom a kisfiadnak is ízlett!

Kati írta...

De szépek, eperrel még nem készitetem:) Aranyos a kisfiad:)

Eszter írta...

Éva! Nekem is érdekes volt a recept, de annyian dícsérték, hogy mertem venni a bátorságot kipróbálni. Megérte :-)

Kati! Köszönöm! ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails