2012. november 14., szerda

Kókuszdió süti


Ezt a sütit az egyik hosszú hétvégés kirándulós alkalomra készítettem és szóba csak a gyorsan elkészíthetős süti jöhetett. Ötletet a NoSalty-ról vettem, majd egy kicsit alakítottam rajta.
A fotókat nem sokkal indulás előtt készítettem és elkövettem azt a nagy hibát, hogy nem egy szépen vasalt hátteret választottam így nem is lettek tökéletesek a fotók, remélem azért elnézitek...
Maga a sütivel nem sok gond van és amilyen gyorsan elkészül, olyan gyorsan el is fog fogyni.

Hozzávalók: 
a barna részhez (tulajdonképpen a kókuszgolyó receptje):
25 dkg darált háztartási keksz
2-3 evőkanál kakaópor
1-2 evőkanál cukor-ízlés szerint (ha cukrozatlan kakaóport használunk, akkor 3 evőkanál)
5 dkg lágy vaj vagy margarin
1 tk rum aroma
kb 1-2 dl tej (amennyitől összeáll, érdemes fokozatosan hozzáönteni, gyúrni)

a fehér részhez:
15 dkg fehér csokoládé
5 dkg lágy vaj margarin
10 dkg kókuszreszelék

 a hempergetéshez:
 kókuszreszelék

A külső (barna) részhez a hozzávalókat összegyúrjuk (ugyan úgy, mint a kókuszgolyó készítésekor) és hűtőbe tesszük egy fél órára.
A belső (fehér) részhez a fehér csokit gőz fölött felolvasztjuk a margarinnal együtt, majd hozzákeverjük a kókuszreszeléket is és hűtőbe tesszük egy fél órára.
Kis golyókat formázunk a fehér részből és egy kicsivel nagyobbakat a barnából. (lehetőleg a darabszám egyezzen meg) A barna golyókat a tenyerünkkel kilapítjuk, majd egy-egy fehér golyót becsomagolunk vele és újra golyót formázunk belőle. Legvégül kókuszreszelékben meghempergetjük őket.
Félbevágva tálaljuk a süteményt, így sokkal mutatósabb.

2 megjegyzés:

Anazar írta...

Csinoskák, gusztusosak :-)

Eszter írta...

Köszi Anazar! ...és finomak is! :-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails