2012. november 19., hétfő

Adventi naptár készítés, ötletek


Egészen pontosan 12 nap van még addig, amíg az első kis ajándékot ki lehet bontani az adventi naptárban.
Nem igazán szeretem, hogy már most minden karácsonyi lázban ég és mindenhol díszben úszik már minden, mert ez a december hónapé. Mindig úgy járok, hogy engem is elkap ez a hangulat és mire az Ünnephez érünk, már elmúlik. Szinte...
Ellenben ezt az adventi naptár készítését azért osztom meg veletek, hogy hátha egy kis ötlettel hozzá tudok járulni a készítéshez és még idejében elkészülhessen más otthonban is.

Az adventi naptár használatának népszokása 1900 körül kezdődött, kialakulása egy német édesanyához kötődik, akinek kisfia, Gerhard, már hetekkel az ünnep előtt türelmetlenkedett a várva-várt és megszokott karácsonyi ajándékok miatt. Az édesanya ezért érdekes és meglepő játékot talált ki gyermeke számára: egy kemény papírlapot huszonnégy részre osztott, mindegyik részre rátűzött egy-egy darab csokoládét, majd megengedte, hogy a gyermek minden este megegyen egyet-egyet közülük. Mikor a kisfiú felnőtt, nem felejtette el édesanyja meglepetését, és üzleti vállalkozásba kezdett. Olyan naptárt szerkesztett, amelyen huszonnégy ablakocska mögé egy-egy darab csokoládé vagy cukorka volt elrejtve, s ezek csak a spaletták kinyitása után váltak láthatóvá. (forrás: wikipédia)

Én úgy döntöttem, hogy nem csak csokoládé vagy édesség lesz a naptárban hanem apró kis ajándékokat is csempészek egy-egy napra a kis tárolókba. Érdemes egyébként előre megvásárolni, gyűjtögetni az ötleteket (hogy mi is kerüljön a naptárba) így egyszerre nem lesz sok, amit meg szeretnénk vásárolni.
Én úgy csináltam, hogy a színes tollakat és az egyéb összecsomagolt csokit, cukrot is szétszedtem és darabonként csomagoltam össze őket. Így a tollnak sem egyszerre örül meg a gyerkőc hanem hármasával kapja majd meg őket.
Ha valakinek egy ilyen naptárra esik a választás, azért érdemes figyelni, hogy ne tegyünk nagyon nehéz tárgyakat a poharakba, mert nem biztos, hogy elbírja majd a súlyát a ragasztás.

Hozzávalók:
egy nagyméretű kartonlap
24 darab műanyag pohár
szalag
kis ragasztható díszek (a pohárra)
alkoholos filc
24 darab csipesz
24 darab szalvéta
vékony kötöző zsinór
kétoldalas ragasztó vagy ragasztópisztoly


Először a poharakra ragasszuk fel a szalagokat (rögzíthető ragasztóval vagy akár tűzőgéppel is) és arra kerül a kis dísz amire a napszámokat írhatjuk egy alkoholos filccel.


Ha ezzel elkészültünk, akkor a csipeszeket rögzítsük (kétoldalú ragasztóval vagy akár más ragasztót is használhatunk hozzá, pl: ragasztópisztoly) a kartonra. Érdemes előtte elrendezgetni a poharakat, kimérni a távolságokat. A csipeszekkel rögzíthetőek a poharak, ezért ne rakjunk bele nehéz dolgokat és túl nagyokat se.
A szalvétákba (nekem 3 rétegűt sikerült kiválasztanom, amit egyenként szétválasztottam és csak a legkülső rétegbe csomagoltam a meglepiket) csomagoljuk az ajándékokat és a vékony kötöző zsinórral masnira kötjük el, mint egy kis batyut. Ezeket helyezzük a poharakba.

Kis segítségként lefotóztam, hogy nálunk mik kerültek a naptárba:
(egy csomó olyan dolog is, amiket nem ehet nap, mint nap a gyerkőc) :-)


-cukorkák
-csoki
-pez cukor
-Kinder tojás
-kisautó
-szívószál (ízesített)
-filctoll
-figurás toll
-hógömb
-nyomda
-gumicukor (nálunk ebből sok, mert hatalmas kedvenc)
- matrica
-téli fagyi
-csokigolyó
-lufi
-törölköző, ami víz hatására megnő
-ropi
-hűtőmágnes
-kis dobozos mogyorókrém
-nyalóka
-pattogós cukor



Mindenkinek kellemes Adventi készülődést kívánok!


1 megjegyzés:

kolozsgabi írta...

Nagyon tetszik, kár, hogy az enyémek már kinőttek ebből,...de még lehet, hogy egyszer majd jönnek az unokák (remélem megérem még friss ésszel és mozgó kézzel). én is ilyesmiket tettem bele, egy-egy érdekes radírgumit, vagy kis szappant, lehet kapni kis állatos tusfürdőt, ami a vízben feloldódik, stb. Gratulálok!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails